Only action brings ideas to life

Nu har jag äntligen hittat tillbaka till min bubbla igen där jag kan koncentrera mig. Dagen har flutit på bra och jag har betat av att göra-listan på ett smärtsamt sätt. Jag har varit i väg och jobbat lite smått, sedan flyttstädat och nu ska jag skriva jobbtexten. Den här helgen är en lugn jobbhelg så jag sliter inte ut mig direkt. Var fotboll (och lite bowling) som gällde i dag och fotboll blir det också i morgon.

Tanken i kväll var att se Shutter Island med a-laget men vi valde att skjuta på det tills i morgon istället så alla kan vara med. Hamnfestivalen är ju i full gång och visst, jag var lite sugen på att gå. Men vem sitter inte hellre och jobbar istället för att se The Ark, Amanda Jenssen och The Baseballs och festa med delar av eliten? Ett självklart val. I alla fall för mig som bränt mina pengar innan månaden ens klivit in i halvtid...

Matchen i dag då, ja det viktigaste kring den? Min insats, förstås. Riktigt snyggt jobbat av mig att dyka upp efter 13 spelade minuter och då se att det redan står 2-0. Fin start... Fick sedan lägga en massa tid på att radera bilder eftersom jag fotat alldeles för mycket dessförinnan. I övrigt var det en typisk derbymatch och trots att jag fick x antal panikanfall eftersom hela Sveriges getingliga ville åt mig, så måste jag plussa för Åsvallen.

Jag vill nämligen utnämna Ås till den klubb som spelar i särklass bäst musik. Visserligen var det samma två låtar som spelades om och om igen, men jag var bara glad. Spelar man bra musik ska man hålla sig till det. Kvalitet framför kvantitet, som det ju heter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...