Nyfriserad och redo för hockeykväll

Grattis Anja till bronset och tusen tack för bedriften! En medalj som får ses som ett guld. Vilken prestation, vilken idrottare, vilken drottning! Jag blev så härligt glad att jag var nära att pussa på bitterdamen igen, precis som jag brukar göra när jag får rysningar. Men när jag såg att hon hade kladdat ner hela sig själv med grädde så lät jag bli. Stackaren blev så till sig över Anjas bragd att hon inte lyckades hålla i sin semla. Fint gjort tycker jag.

---

I dag var det frisörtid som stod på tapeten. Klippning, färgning och slingning tog visserligen fyra timmar men det var det värt. Vi var hos frisöreleven Nathalie som går andra året på John Bauers frisörlinje, och jag är verkligen glad att vi gick dit. En skitduktig tjej som tog sig hand mitt hår precis som den guldklimp jag själv tror att det är.

Och det bästa av allt: 450 kronor gick kalaset på.

Ja, det kan man kalla att spara in pengar. Jag kan alltså göra tre besök på gymnasiefrisörernas salong för samma pris som jag betalar för en gång på andra salonger. Därmed kanske mitt hår kan börja få topparna klippta var sjätte vecka som rekommenderas.

Tänkte visa en bild och samtidigt använda mig av nya datorns webbkamera. Som ni ser gick det sådär. Okej, jag visste att det inte skulle vara någon toppkvalitet, men blir det inte bättre än så här?

                   

                                  Såhär såg jag ut när Spotify återigen bestämde sig för ha 
                                               reklam mitt i mitt Coldplay-stim. Buhu.


Hur håret blev färgmässigt syns ju däremot inte för fem öre, men jag kan berätta att det är kapat 15 centimeter. Inte illa för någon som skriker "bara topparna!" när saxen kommer fram. Fröken Bitter visade sig dessutom ha världens sämsta ögonmått. 15 centimeter trodde hon var 7 centimeter. Hårdrockaren kan inte ha det lätt.

---

Har börjat ladda inför hockeyn i kväll och hela kroppen längtar. Härligt! Har haft lite uppsnack med Mäster och Majk som även de är laddade upp till tänderna. Likaså Skallepär, Homer Simpson och Johnny Cash. Helbra hejaklack!


Kommentarer
Postat av: Hanna (:

Fin blogg!

:D

följ gärna min blogg via BlogLovin!

2010-02-20 @ 20:16:11
URL: http://hannahoflin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...