Nytt år, mer hästeri

Har kikat runt på tre olika ridskolor nu i hopp om att komma igång med ridningen igen. Fröken Bitter erbjuder sig att låta mig spendera tid på hennes ögonstens rygg, men jag vill inte snika alltför mycket. 2-4 ridpass i månaden på ridskola skulle därför vara ett bra komplement.

Eftersom jag har svårt att rida på en bestämd dag och tid i och med att jag i så fall kommer missa ridningen i tid och otid så hade jag tänkt satsa på Timrå Hästsportförenings fredagsridning klockan 8.20. Dit kan man anmäla sig samma vecka och så rider man helt enkelt de fredagar man har tid med. Perfekt tyckte jag. Dessutom kunde jag passa på att besöka gymmet efteråt när man ändå är ute i Tattarhålan Timrå. Men tyvärr visade det sig att det inte går några bussar ut till ridskolan så tidigt på morgonen (förståeligt). Så nu har jag istället funderingar på de andra ridskolorna som har ströridning vid lunchtid istället. Det borde passa mig bättre både för att komma dit vaken och för att ens ta mig dit.

Hööks vårnyheter är här och jag hittade lite smått jag ville ha till priser som var nästan gratis (och sådant som var allt annat än nästan gratis...). Vad jag ska med träns och schabrak och övrig hästutrustning till när jag inte längre har någon häst vet jag inte riktigt, men man måste ju köpa när man vill ha som jag lärt mig av Mäster.


  


                 



 

Ridtröjor kan man aldrig få för många av och den här blir perfekt. Tränset påminner lite om mitt älskade Dyon-träns och jag blir sugen på ett i både svart och nougat.

Så, Fröken Bitter, shoppingrunda snarast möjligt när jag anlänt till Norrland?

---

Jag och Murke var ut på en ridtur i fredags. Snälla Piggelin lät mig låna hennes lilla "ponny" och jag vet inte hur ridotränad jag måste vara för att få en liten häst att kännas som världens bredaste? Det kändes som att benen stod rakt ut och att ljumskarna inte riktigt hängde med (inte resten av kroppen för den delen heller). Precis samma känsla har det varit när jag ridit på Moro och Trollmin.

Förklaringen antar jag ligger i att jag helt enkelt inte är nog van att sära på benen. Det får bli ändring på det.


Kommentarer
Postat av: HäxKäx

Hahahaha! Ja, börja sära förfan kvinna! Schabrak är ett roligt ord tycker jag för övrigt.

2010-01-13 @ 21:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...