Det här stör mig just nu

  • Att man inte får jobba hur mycket man vill. CSN-beloppet har visserligen höjts (tack för det!), men det borde höjas ännu mer! Allra helst borde det inte finnas någon gräns alls för hur mycket man som student får tjäna pengar på att jobba innan CSN-pengarna minskar.
  • Min egen prioriteringsförmåga just nu. Känns som att jag har en viss tendens att prioritera helt fel i nuläget. Allt som ska skrivas och har varit punkt ett ramlar ner på listan på grund av att jag hittar en massa annat som förstås måste göras just nu. Eller... egentligen inte.
  • Att mina nya Fornarina-jeans är alldeles för stora. Måste de köra varje modell i ytterligare olika modeller med olika storlekar? Man kan pendla mellan 4-5 storlekar. Inte okej.
  • La Redoutes så kallade "kundservice". Jag mailade in en fråga via deras kategori produktfrågor om skaftvidd på ett par stövlar och fick följande svar: "Då hela sortimentet finns på vårt lager i Frankrike, har vi dessvärre ingen möjlighet att lämna ytterligare information om produkten utöver det som står i katalogen eller på Internet". Ja, det var ju mycket till service. Varför ens ha en kategori med produktfrågor om det enda ni kan svara på är det som står i katalogen eller på nätet? Den informationen hade jag redan hittat - jag är ju läskunnig.
  • Allmän beslutsångest över klädesval. Vad ska jag ha på mig i kväll? Dra lott?

En gedigen lista som kanske osar mer bitterhet än vad jag känner nu. Men nu ska jag hoppa in i duschen och fixa mig inför den stundande minigolfen och grillfesten. Känns som att jag är i tillräckligt bra slag för att spöa skiten ur de andra inne på golfbanan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...