Legendfabriken gör det igen: Hart Trophy till Henrik Sedin

I dag har det varit en riktig fotbollsdag. Dels VM (förstås) och dels lite jobb. Kul att Spanien gick vidare, mindre kul med en spottande Ronaldo. Mest minnesvärt var dock Klas Ingesson i VM-studion. Hans berättelse om cancern och sina insikter efter detta var rörande att lyssna på. All heder till honom! 

Men mitt i fotbollstiderna är det ändå för mig än större med Henrik Sedin som bragdman. Tidigare var det ju Peter Forsberg - Kung Forsberg, The God - som hade mäktat med att vinna både Art Ross Trophy och Hart Trophy.

Nu har även Henrik gjort det, och det är han väl värd. Men ärligt talat så hade jag inte så höga förhoppningar om att han skulle röstas fram som journalisternas val av den bästa och mest värdefulla spelaren. I mina ögon var han förstås given, men jag trodde de flesta skulle lägga sin röst på Alexander Ovechkin eller Sidney Crosby.

Den här säsongen har han verkligen varit bäst och mest värdefull för sitt lag trots att hans namn inte använts som NHL:s dragplåster i lika stor utsträckning som affischnamnen Ovechkin och Crosby. Men Henriks säsong är ett bevis på att han är värd lika stor uppmärksamhet. Just därför känns det så ofattbart härligt att han nu också får det.

Stort för hockey-Sverige. Stort för MODO. Stort för mig.

Gällande draften så har jag inte så mycket att säga. Jag är alldeles för oinsatt faktiskt. Tyvärr. Det får bli bättring på den punkten!

---

Frågade nyss Majk var Yksel Osmanovski spelar nu för tiden. Fick svaret att jag nog borde uppdatera mig lite.

---

Nu ska jag sätta igång och jobba. Fotboll är det som sagt som gäller nu, men någon brådska är det inte. Artikeln ska inte in förrän i fredagens tidning så jag har egentligen gott om tid. Men jag tänkte få det gjort nu så jag kan ta allt annat i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...