Morran morrar

Ny kategori!

Stockholmsfjollan påminde mig om vem som morrar bäst. Det gör givetvis jag. Så jag tänkte ha en återkommande lista här i bloggen där jag får utlopp för mitt morrande och ryter till. En lista över miserabla ting som stör mig just nu, små som stora. Klagomuren i uppdaterad deluxe-version, helt enkelt.

  • Genomskinliga plåster. Va?! Lagom kul att (återigen) ha fått världens största sår och så sätter man på ett plåster och upptäcker att det inte syns. För att det är genomskinligt. Vad är vitsen med att ha osynliga plåster? Då ser ju inte folk att jag är skadad. Väldigt dåligt.
  • Flyers förlust. Typiskt. Man blir så less.
  • Att jag är sjuk. Har ledsnat nu faktiskt. Gör mig frisk!
  • Ovissheten. Har ingen aning om vart jag ska (eller vill?) bo i höst. VHS, ta och avgör saken åt mig snarast möjligt är ni snälla! Är inget fan av att få vänta på besked. Jag vill veta nu, för jag är ett kontrollfreak.
  • New York Rangers. Varför snodde de Mats Zuccarello Aasen? Givetvis ska min lilla favorit till NHL, har full förståelse för det, men varför just Rangers?
  • Folk som inte förstår tillgång och efterfrågan. Personer som på allvar tycker att det är förkastligt att höja priset på paraplyn/snöskyfflar/solskydd från 100 kronor till 300 kronor för att det regnar/snöar/solen skiner, hur tänker ni?

Och nu avrundar jag morrandet med att berätta att jag funderar på att gå på bio. Nu vet ni det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...