Men-Jävla-Puckjävel-Gå-I-Mååååål!!!

Alltså, jag är så trött att jag inte klarar av att gå rakt. Visserligen så behöver jag inte vara uppe och gå utan huvudsaken är att jag orkar sitta här och se klart matchen. Men det är tungt. Man tycker att en Stanley Cup-final borde gå att se utan minsta trötthetstecken, men i dag har tröttheten tagit ut sin rätt.

3-2 står det till Chicago och jag lider. Faktum är att jag är tillräckligt trött, pessimistisk och väl van hockeyolyckorna så att jag redan har börjat ta ut förlusten i förskott. Klockan tickar på och chansen att Philadelphia ska få till en kvittering känns minimal, hur energiska de än är. Mina ögon går i kors nu och i morgon kommer jag antagligen läsa detta och irriterat undra om det är lagligt att vara en så fruktansvärt bitter supporter. Jag hoppas det i alla fall. Men framförallt hoppas jag att jag kommer läsa detta och glädjas över hur fel jag hade.

För jag vill verkligen att det ska bli en sjunde avgörande match. Och att Philadelphia Flyers får vinna detta. Snälla. Okej, det kanske var klent önskat, men kom igen. Jag bönar och ber, jag gör uppoffringar. Jag skulle kunna tänka mig att slicka Byfugliens fötter, och då ska ni veta att jag tycker alla andra fötter utom mina egna är äckliga.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...