Till alla stackars killar vars flickvänner bänker sig framför VM*

Fotbolls-VM är ju som bekant i full gång. England gick vidare och jag är därmed nöjd. Men jag tänkte inte orda om det just nu utan istället hjälpa stackarna som inte uppskattar fotboll. Marcus Birro skrev en underbar krönika innan VM-festen startade och jag tycker att ni ska läsa den. Visserligen är jag kanske lite partisk eftersom jag hoppas Herr Birro vill gifta sig med mig så småningom, men jag vill faktiskt sätta krönikan på prispallen över det bästa jag läst på riktigt länge. Missa inte den, för er egen skull.

I alla fall så vill jag lyfta fram och förmedla hans tips för er som inte uppskattar VM-festen. Marcus föreslår att ni helt enkelt säljer TV-tid genom att ta betalt för varje match fotbollstokarna ser istället för att umgås.

"Det är ändå er gemensamma semestertid som går till spillo. Så att ni får några
     hundra vid varje match är inte mer än rätt. Jonna får en slant för varje fördärvlig
 fotbollstimme som jag sitter vid tv:n."
    Marcus Birros krönika i Expressen 9 juni.

Detta är ett rent överlevnadsknep för er som blir ensamma flera timmar om dagen på grund av att er partner/kompisar/familj/släkt/chef/anställda/tränare överger er till förmån för att se fotbolls-VM nonstop. Och framförallt så tänker jag som så att den här taktiken gynnar oss som inte vill höra gnället om att vi borde sluta glo på matcherna.

En win-win-situation alltså.
 

*Jag valde att rikta mig de stackars killar som får lida för att flickvännen vill se fotboll. För det finns uppenbarligen killar som inte (!) är sportintresserade och som stör ihjäl sig på att alla i deras omgivning vill se på VM. Att de faktiskt finns - inklusive att det inte är något fel på dem - har Murke sagt till mig. Och henne lyssnar jag på för en gångs skull.

Nu ska jag äta glass, sola och läsa innan England-Tyskland börjar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...