Trodde aldrig att The Beach Boys skulle få mig att spy

Är hemma från Kalmar igen. Kom visserligen i går kväll, men det är först nu som jag hämtat mig efter hemresans trauma.

På min mp3 har jag ungefär en miljard låtar. Här finns ett brett register med bland annat U2, Bruce Springsteen, Johnny Cash, David Bowie, The Beach Boys och mycket, mycket mer. Ett musikaliskt himmelrike för den som liksom jag har bra smak. Jag såg förstås fram emot att få tillbringa bussresan mellan Kalmar och Karlstad med all den här musiken.

Så blev det inte. Något är allvarligt fel med den rosa ligisten till mp3 som jag snålt nog köpt för nästan inga pengar alls. Den spelar nämligen bara The Beach Boys! Hur man än gör så är det samma låtar som spelas om och om igen. Den har alltså låst sig vid ett enda litet stim av låtarna som finns. Hur kan det bli så? 

Jag har alltid älskat Beach Boys, men nu är den kärleken över. Man måste få längta efter sin kärlek ibland, inte tvångsmatas med den. Och förstås, när ligisten efter mycket om och men äntligen bytte till U2:s I will Follow, ja då dog batteriet. Då ville jag också dö.


                                                       Djävulen på jorden. Köp inte!

För övrigt så sägs det ju att fotbollen (sport) förbrödrar. Men jag vet inte riktigt... Inte på en buss mellan Jönköping och Karlstad i alla fall. Jag tror det var i Mariestad som busschauffören och killen framför mig rök ihop. Efter att ha pratat på som bästa vänner i några timmar eftersom de hade både busschaufförsjobbet, bilar och sprit som gemensamma nämnare så blev de bittra fiender när det visade sig att de inte delade samma fotbollsfilosofi. Lite hätsk stämning blev det, men jag var förstås nöjd som fick lite underhållning när mp3:n la av.

Själva veckan då? Ja, vistelsen i Kalmar var i alla fall precis så underbar som jag hade hoppats på. Stockholmsfjollan och Den blonda häxan lyckades leverera. Dock inte i minigolf, men det var heller inte väntat. Istället var det jag som blev golfdrottningen med stort D. Nåja, mer om det i morgon. Känner att min golfseger förtjänar lite mer utrymme än vad jag orkar med för tillfället.

---

Nu, planera veckans schema och därefter sova. I morgon ska jag träffa farmor och sen möta upp Ems och köpa skor. Ska dessutom hinna med att äta minst en daimstrut, så schemat är alltså ganska späckat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...