Då är det bevisat

Jag är världens sämsta värmlänning på att förstå norska.

Att ta sig runt i shoppingcentret och förstå vad det står eller vad folk säger är ett stort projekt och jag har tur som har Murke som tolk. Hade det inte varit för henne hade jag fått potatis i min sallad, och det vill jag ju inte ha. Jag vet inte om det var det faktum att jag är i Norge och inte vill gynna lillebrors ekonomi eller om det är att jag blivit snål och/eller skärpt mig, för det enda jag köpte var ett par shorts. På fem timmar spenderade jag bara 199 kronor. Vem hade kunnat tro det? Murke var imponerad och jag var i extas.

Å andra sidan shoppade min vapendragare upp ungefär halva Jessheim så jag fick ett substitut genom hennes handlande. Tack vare min positiva inställning slapp hon dessutom att ha dåligt samvete. Murke oroar sig ständigt för att vara en del av konsumtionssamhället och vill undvika att shoppa, men jag pushade henne att hjälpa världsekonomin på fötter. Vi är ett bra team.

I alla fall så är det underbart att ha gamla hederliga tjafs med mitt heroin. Och ännu mer underbart är det att hon och Piggelin nu är i väg och jobbar så jag får några timmars lugn och ro (läs: plugga).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...