Orka sno kakan sego

Jag saknar Stockholmsfjollan så det gör ont i öronen. Jag lider. Jag skulle göra vad som helst för att få åka ner till Kalmar och träffa henne och byrackan. Vad som helst. Bara inte att åka buss. Det gör jag inte.

Så jag antar att jag får fortsätta sakna och ha ont i öronen. Det kan en hårding som jag ta. Det är nog värst för henne, antar jag.

Här är en smått miserabel lista, med nostalgiska undertoner, över allt jag saknar med Fjollan:
- Det öronbedövande pladdret
- Pitbull-tendenserna och fighterna
- "Pappa betalar"-mentaliteten
- Mamma-mentaliteten
- Fiskbullar!
- Ponnylugg!
- Gapskrattet
- Sockerdimma, "orka sno kakan sego" och andra tentaräddare
- Shoppingrundorna "Ja, klart du ska köpa!!!"
- Konstverkskänslan
- Hennes mat!
- Cissi Hansson!

Och här är vad jag inte saknar:
- "Fullkorn är VISST gott, ät och var tyst!"
- "Hahaha, du är så lättlurad! Inser du vad jag just fick i dig?"
- Förutsättandet att jag inte klarar mig själv och behöver någon som tar hand om mig så jag inte a) svälter b) kommer bort eller c) åker på fel sida i rulltrappan
- Tortyren, eller ja, hårslingningen som hon kallar det
- Förseningarna "Jag vaknade just. Jag kommer... snart"
- Telefonrädslan
- Röka, röka mer, röka lite till
- Telefonsamtal om att hon kissar

I helgen ringde hon för ovanlighetens skull utan att hon satt och kissade, och jag fick ett akut Fjollsug.



                         Min fina Lina-Flina och Häxan. Vill ha reunion för trion NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...