Ge mig en anledning till att unna mig den här

Min gamla favoritväska har börjat sjunga på sista versen och behöver en ersättare. Har funderat lite på denna:

 

Friis & Company Play Bag, 599 kronor hos Chique
                                           
Höjd: 28 cm                                                       
Bredd: 44 cm                                                      
Djup: 11 cm                                                        

Chanel-inspirerad i samma quiltade stuk precis som min nuvarande väska. Tanken är att den ska användas som handväska till vardags samt för att fyllas med hela mitt liv som jag alltid envisas med att släpa med mig.

Men. Alltid detta men: Jag är inte så jätteförtjust i tanken på att det är en lång kedja att ha över axeln istället för kortare handtag. Håller den där kedjan ens för en fjärdedel av allt jag envisas med att släpa med mig?

Och: En ny väska är inte direkt vad som borde stå på min inköpslista den närmsta tiden och dessutom har jag redan en massa väskor. Men man vill ju alltid ha en ny. I-landsporblem av den högre graden, men snälla, hjälp mig nu. Trots axelkedjan och budgeten till trots, visst borde jag väl unna mig väskan? Att köpa sig ur sorgen över MODOs uteblivna slutspel är väl en bra väg att gå? Kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...