Bitterdamen och jag är ingen lyckosam duo

Jaha. Nu skulle jag egentligen ha legat och solat på stranden i Alanya och blivit matad med vindruvor och jordgubbar. Istället sitter jag i metropolen Söråker och tuggar i mig en Ballerinakaka och tittar ut på regnet. Så kan det gå.

När vi kom till flygplatsen strax efter sex i morse fick vi veta att planet ännu inte lyft från Antalya och därmed skulle vår resa bli uppskjuten flera timmar – om den ens skulle bli av. Eftersom vi har nära till flygplatsen valde vi att åka hem igen för att invänta mer information. Klockan nio hade planet från Antalya lyft och vi fick därför åka tillbaka till Midlanda och checka in. Snabbt gjort, och sedan bar det hem igen och så blev det horisontellt läge i soffan framför TV:n och Jönssonligan.

För en stund sedan åkte vi till flygplatsen igen eftersom vi skulle flyga klockan 15. Väl där får vi förstås besked om att det blivit uppskjutet ytterligare tid. Nu är det istället klockan 16.50 som gäller. Så nu är vi alltså återigen hemma och så får vi väl se om det blir någon resa i eftermiddag.

Nu ska jag ta en kaka till och se vad för mat det bjuds på i det här huset. Har man semester så ska man minsann bli uppassad, oavsett om man är i Turkiet eller ej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...