Att leva farligt och vara spontan

I dag var jag så fattig att jag inte kunde åka till Härnösand. Och det sved. Då är det illa. Så därför ska jag göra en stenhård budget för kommande månaden. Den här gången ska inte pengarna brännas första dagen de trillar in. 

Att göra en budget är förstås lite av min grej. Som ett stort fan av att skriva diverse listor så är det självklart att jag gillar att planera hur jag ska spendera mina pengar. Dock är det inte lika kul när budgeten är gjord. För det är då jag börjar tycka att det är en omänskligt tråkig fördelning mellan pengar som ska gå till att betala lägenhetshyran och pengar som ska gå till att roa mig.

Och då slutar allt med att jag sparkar bakut och vägrar följa budgeten. Jag skiter i dess trygghet och lever på bristningsgränsen. Spontatinet ni vet! Vill jag köpa en Lanvin-klänning i morgon, ja då ska jag minsann få göra det! Nu vill jag i och för sig inte det. Men en concealer för 49,50 kronor – det vill jag ha. Så i morgon går jag och köper en sådan. Så farligt lever jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...