Som ett enda stort frågetecken

Så många frågor, så lite svar. Hjärnan kan inte reda ut någonting just nu för allt bara snurrar. Små frågor, stora frågor, viktiga frågor, döviktiga frågor, inte alls viktiga frågor... Men alla blir lika besvärande.

Just för stunden skulle det hjälpa mycket om jag förstod varför man sträcker ut handen och ber om hjälp men sedan inte tar emot den. Varför gör man så? Hur löser man problemet? Och hur vet man vad man vill när man inte kan hitta svaret genom den där klassiska "känna efter"-lösningen? Sjukt överskattad metod som faktiskt inte fungerar. Tror jag? Man kanske måste öva? Men när ska man ha tid med det?

Jag gillar ju inte frågetecken. Herregud, jag är ju journalist. Mitt liv går ut på att reda ut alla frågetecken och göra fina och raka utropstecken av dem istället.

Eller? Jag vet inte ens det längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...