Helt ok eller heltok?

Höll just på att bli vansinnig. Har tidigare fått höra av en (numera saknad) vän att jag är världens smartaste tjej. Bakom detta konstaterande låg visserligen en form av markering från hans sida om att män skulle vara smartare än kvinnor, men detta bryr jag mig inte om. Inte så länge jag får beröm. Satt just och tänkte på detta när jag kämpade med att få upp en Daim. Jag rev och slet i förpackningen men det hjälpte inte.

Trots att jag är världens smartaste tjej så tog det mig flera sekunder innan jag kom på hur jag skulle lösa det. Jag kunde ju ringa Fröken Bitter och be om hjälp. Daim och snabbt öppnande av godisbitar är ju hennes expertområde. Men det kändes ganska bittert att behöva ringa och be om hjälp, det ska väl inte en smart person behöva göra?

Och just när jag trodde Herr Trötter haft fel, att jag inte alls var smart, så lyckades jag öppna godisbiten. Bara sådär. Och allt var åter i sin ordning. Jag är världens smartaste tjej igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...