Turtrosornas Rolls Royce fick gå in och jobba lite

Det började inte så bra. Eller jo, för MODO spelade riktigt bra och anfallsspelet var en fröjd att se. Men noll utdelning ger alltid mig en moloken känsla och jag trodde faktiskt att det skulle bli en sådan där match där MODO gör allt rätt men pucken vägrar ge med sig och att motståndarlaget sedan vinner på ett turmål. Givetvis blev inte känslan bättre av att HV också tog ledningen.

Men sedan gick ju allt bra. Målen trillade in och det känns riktigt bra att MODO verkligen fått igång målskyttet nu och visar jävlar anamma och vilja. Viktigt, viktigt. Framförallt tycker jag att det är skönt med en sådan här uppvisning av vilja och intensitet direkt efter matchen i torsdags som jag förstod var ett riktigt sömnpiller från MODO:s sida.

Hela laget var bra, stabilt i mål och extra plus till Niklas Sundström för att han är i en egen division (som vanligt... Men gud vad sjukt bra han är!), Byron Ritchie som kommit in i det mer och mer senaste tiden (ja, jag är kär), Ole-Kristian Tollefsen genom sin närvaro och intensitet (han inger verkligen respekt!) samt framförallt formationen som var själva definitionen av hårt arbete och vilja: Magnus Häggström, Jacob Blomqvist och Robert Rosén.

Hoppas nu bara att Susse inte blir borta, i alla fall ingen längre tid. Orkar inte med hans bortfall. Och trosorna då? Ja, de gamla godingarna som gjort så mycket är ju mer hål än tyg numera. Därför är det bara vid finare tillfällen jag använder dem eftersom jag inte vill slita på dem i onödan. Men i dag kände jag att de behövde luftas lite, och givetvis gjorde de mig inte besvikna.

Nu: Se Prinsen av Persien och sova. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...