Underbart härlig seger

Tre viktiga poäng. I dag stämde allt. Nu fick MODO ordning på allt det som jag hoppats ska falla på plats. Redan från början visade kungarna att inställningen var på topp – och det höll sig matchen igenom. Jag är så glad! Dessutom fick Tuomas Tarkki hålla nollan.

Skönt också att målskyttet kom igång. Det betyder så mycket att puckarna går in och det där om att det inte spelar någon roll vem som gör målet är inte sant. Det ÄR viktigt att vissa spelare får komma igång och producera. Enda problemet med så många mål och målskyttar är ju att försöka ranka vilket som var snyggast. Men Robert Roséns vilja, teknik och målsinne när han lirkade in 2-0 måste ju nämnas. Herregud! Även Byron Ritchies slagskott gav mersmak. Härligt att han gör mål! 

MODO spelade rakt och enkelt med vilja, självförtroende och hjärta. Precis som det ska vara! Vi är på g nu. Och jag tänker inte bry mig om att Frölunda var bleka i kväll. Vem bryr sig? Kom igen, 6-0 är ju själva definitionen av lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...