Glad och tacksam är mitt mellannamn

Nya bekantskaper brukar tycka att jag har en tendens att bli pessimistisk. Och flera av mina älskade vänner lever kvar i den synen och vi brukar skämta om min påstådda bitterhet. Inte för inte som jag kommer så bra överrens med Fröken Bitter...

Men sedan brukar Murke berätta för dem att Morran är den mest optimistiska och positiva personen som finns. Då kan man i och för sig bli lite rädd och undra vad Murke har för folk i sin omgivning och hur svart syn de stackarna har på världen, men nej. Det är nog till stor del sant det lilla Murke säger. Jag är en grymt optimistisk person och jag är väldigt lätt att göra glad. Ja, rent av hellycklig.

Här är några exempel på sådant som gör mig till den lyckligaste tjejen i världen:

  • När Spotifys shuffle-funktion levererar världens bästa låtar bara så där. Lite magiskt. Mycket undebart!
  • Introt till How the west was won - Familjen Macahan
  • När mina favoritlag vinner
  • Att se Kung Forsberg spela hockey
  • (Övrig bra hockey gör mig också mäkta rörd och lycklig)
  • Roadtrips med bra musik och kära vänner
  • Att vinna (oavsett om det är TP, hockey, kubb, TV-spel eller vem som inte ska behöva diska)
  • När någon ordnat en mysig hemmakväll eller liknande "bara för att"
  • Fiskbullar
  • Finkamma marknaden och köpa potentiella turtrosor...
  • ...och sedan märka att de ÄR äkta turtrosor!
  • Mysa framför MacGyver eller liknande högklassig TV-serie alternativt Disney eller Astrid Lindgren
  • Mammas mat
  • Att bli utmanad och få lära mig något nytt
  • När det finns två likadana strumpor så man kan glänsa lite med att komma matchad och klar
  • Kvalitetshäng, det vill säga vad som helst med eliten. Hockey, bio, surrkväll, utgång, fikamaraton, gå ut och äta, godismaraton, promenad... Vad som helst bara mina nära och kära favoriter är med
  • När en gammal vän hör av sig igen och vill ge mig en ny chans
  • Gunvald Larsson i högform
  • Diskutera, surra, prata a´la vända och vrida på allt och inget
  • Busiga och lekfulla djur
  • När någon/något luktar (doftar...) gott!
  • Rulla in med tåget i Arvika och veta att jag ska få träffa världens bästa familj
  • Rulla in med tåget i Sundsvall och veta att jag ska få träffa en av världens bästa vänner
  • Beröm, smicker och komplimanger (nej, jag skulle aldrig erkänna det face to face men ni vet lika bra som jag att jag spinner som en katt)
  • Nyutkommet nummer av diverse tidningar jag läser regelbundet
  • Besök på H&M
  • Ett lyckat dressyrpass (eller för den delen: fem lyckade sekunder!)
  • När en artikel sitter som en smäck och blir superbra
  • Sourcream and onion chips med dipp och Pepsi Max
  • Rea (spelar ingen roll vart, bara det är någon form av rabatterat pris så går jag igång)
  • När jag återigen inser att choklad är bästa botemedlet mot mensvärk.
Ni ser. Inte så svårt att uppnå va? Så om ni tar varandra i hand och börjar beta av punkterna (kanske redan i morgon?) så blir det ju en helgrym dag. Tack på förhand!

/Morran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...