Guds straff för hockeyälskare: straffar

Vi som a) inte gillar straffar och b) inte har nerver för att stå ut med dem, kan vi få dispens att slippa skiten? Jo, jag vet att det rimmar illa att jag av alla är en sådan straffmotståndare - men det är så det är. Jag har beklagat mig flertalet gånger om hur illa jag tycker om straffar och mitt missnöje växer sig bara starkare och starkare.

Som vanligt är det ett litet lotteri. Och jag har alltid hatat lotterier där jag inte vinner. Nu fick Linköping med sig extrapoängen som lika gärna hade kunnat gå till MODO, surt.

Men positivt är förstås att MODO hämtade upp och faktiskt plockade åt sig en pinne. 
Hjältarna spelade bra, tog poäng igen, fick igång målskyttar och Nicklas Dahlberg kändes supertrygg. Inte helt fel. 

Nu är det ingen match förrän på torsdag, alltså 30 september. Och då vet vi alla vad som händer, förutom att MODO piskar Timrå. Jag fyller år! Och som jag tidigare sagt så är det tentaplugg som gäller för mig den dagen. Trevligt. Men visst har jag tid att ta emot era gratulationer.

Och nu då? Ja, nu ska jag hålla tummarna för att min mensvärk släpper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...