Då vet jag det

Texter skriver sig inte av sig själv och det är ingen idé att sitta och "vänta" på inspiration. Klyschan om att inspirationen inte kommer till en stämmer.

Så nu är frågan hur jag styr upp detta? Rolling Stones är igång, tofflorna på och glaset fyllt till bredden. Men ändå händer inget. 
                                                                                                      Skrivkramp? Eller latmask?

Jag andas. Släpper garden. Resonerar som så att allt inte måste bli perfekt – i alla fall inte innan man hunnit putsa på det. Jag tänker att något är bättre än inget. Och öppnar upp dokumentet, tittar, tänker, försöker. Men det står still.

Blogga går dock bra. Tydligen. Kanske för att jag inte tänker så mycket då?

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag köpte colour b4 igår :) Hittade på maxi, men nu har jag ändrat mig. Igår sa varenda människa jag mötte att jag var skitsnygg i håret, så färgen får nog vara kvar, haha! Det roligaste av allt var att när jag stod framför spegeln hos mina föräldrar igår på dagen och ojade mig så visade det sig att brorsan och pappa hade en nyans mörkare än mig och det är deras naturliga färg. Så jag passar väl bättre in i familjen nu eller nåt, haha!



2011-04-13 @ 08:23:24
URL: http://pinkelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...