Hur gör ni när ni kommer hem till folk?

Jag tänkte berätta hur Fröken Bitter gör när hon kommer hem till mig. Det slår aldrig fel.

  • Klampar in med skorna
  • Hänger jackan på fel sätt
  • River ner papperstussen på whiteboardtavlan
  • Låter den ligga
  • Kollar kylskåpet och dess innehåll
  • Slänger sig på sängen
  • Rotar i lådan i nattduksbordet och säger "Har du inget roligt här?!"
  • Säger "Åh, stackars mig. Jag är så trött!"

För rättvisans skull redovisar jag även hur jag gör hemma hos henne:

  • Säger "Åhhhh, stackars mig. Jag är så trött, hungrig och kissnödig. Och jag fryser. Jag är nog sjuk."
  • Kastar av mig skorna
  • Går på toa
  • Stannar där till dess att hönsmamman säger "Vad vill du ha att äta? Ska jag laga något åt dig?"
  • Går ut, sätter mig vid bordet, inväntar mat
  • Äter.

Ja, det är härligt när man känner sig hemma hos sina vänner. Något annat som är härligt är gårdagens mastodontseger (men! Jag är ännu inte optimistisk) och att sängen kallar. Jag har varit som en sömngångare hela dagen så nu blir det senaste avsnittet av Desperate Housewives och sängen. Skönt. Gonatt!

Ponnylugg är kul, ibland. Men ska jag kunna stå ut med den mer än korta stunder krävs en klippning. I-landsproblem att ha snabbväxande hår.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh vad underbart! Jag visste inte att du också hade en whiteboard. Vad skriver du på din? Själv gör jag listor över en massa olika saker för att avlasta minnet och för att kontrollfreaket i mig inte ska balla ur :-)

2011-04-07 @ 19:11:52
URL: http://nattugglan87.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...