#21 Peter Forsberg

Förutsättningarna var bästa möjliga och visst infriades dem när det väl drog i gång. Jag har räknat ner inför visningen av dokumentären om Kung Forsberg och jag var mer än nöjd efteråt. #21 Peter Forsberg var en fullträff.

Riktigt, riktigt bra gjord! Snyggt och bra utvalt material, även om det förstås finns sådant jag hade önskat fått mer plats. Men en timme är ändå kort tid och då finns det inte plats för allt. Särskilt inte med den karriären världens bäste har haft... Jag älskar att hans unga år fick mycket utrymme och hur han hedrade Kent.

Allt var väldigt proffsigt och värdigt och även om jag hade velat se en 100 timmar lång dokumentär (...) så var den här timmen fullmatad utan att kännas ihoptryckt.

Som en liten avstickare kan jag berätta att jag ska bli faster i mars och att jag kommer att älska den lilla ungen. Läs gärna om meningen igen för jag tror att den blev lite konstig och framför allt är det lätt att tro att man läste fel.

Men det är sant. Morran, som aldrig tidigare varit särskilt förtjust i små barn, ska ta sitt lilla brorsbarn under sina vingar. Barnet kommer att bli överöst av kärlek och kommer att få allt. Det är dock en sak som hon eller han aldrig kan få – och det är att få se en livematch med Kung Forsberg. Det om något är en tung förlust.

Jag ska dock dra mitt strå till stacken. Jag ska se till att ge all nödvändig information som behövs för att han/hon ska förstå hur magiskt bra Kung Forsberg var. Att det här var den enda spelaren som på så hög nivå kunde övergänsa alla andra. Att den här spelaren var the one.

Och jag kommer att börja med den här dokumentären.

---

Nu: Kom igen MODO! Behövs tre poäng i kväll och en dålig förstaperiod och underläge just nu känns inte jättepeppande faktiskt.  
Sedan: JVM, förstås!
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...