Snälla, någon som kan dementera?

I natt tyckte jag att jag såg Ryssland vinna JVM-guld. Över Kanada. Efter underläge med 0-3. Efter att kanadensarna redan börjat fira. Jag kliade mig i ögonen och nöp mig i armen. Men inget hjälpte. Ryssarna stod kvar som segrare.

Trots att jag försökt hitta en källa som säger att detta inte stämmer så har jag inte hittat någon. Men kom igen, inte kan väl Ryssland ha vunnit? Inte kan de väl göra fem mål i tredje perioden? På Kanada? Va?

Min verklighet faller isär. Jag är kanske den enda svensk som gråter blod när kanadensarna blir slagna av ryssarna, men om ni bara visste hur mycket empati som bubblar inom mig nu. Jag lider med hela Kanada och deras pojkar som inte lyckats ge ära åt ett helt land.

Nu: Hålla tummarna för MODO samtidigt som jag pluggar. Har suttit inlåst i skolan hela dagen (sånär som på lunchen när jag tvingades ut i snöstormen och höll på att inte ta mig fram genom meterdjupa snön) och inte är det slut på pluggandet bara för att jag kommit hem. Nej, nej. Aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...