Ett axplock av mina arbetsuppgifter

Ja, vad gör jag om dagarna egentligen? Mer än att prata i telefon, häcka framför datorn, läsa och skriva, skriva, skriva. Jo, bland annat det här:

  • Åka Vasaloppet. Eller okej, lilla Vasaloppet. Eller ja. Jag halvjoggade mig runt.
  • Sätta ut röding i sjön.
  • Mysa med världens sötaste katt (förlåt mig Skallepär!) hos veterinären.
  • Studera skidlås och undra varför inte fler köper ett sådant.
  • Bli fullärd i ämnet "Så rengörs badbassänger och bubbelpooler".
  • Ta en promenad i bästa möjliga snart-är-det-vår!!!-vädret.
  • Se Charlotte Kalla och Ida Ingemarsdotter ta guld ...
  • ... Och silver.
  • Tacka Google för att de översätter finska åt mig. 
  • Höra "Åh, du är ju från Värmland!" minst en gång om dagen.
  • Sakna tiden då Kung Forsberg var aktiv och foten ännu inte hade börjat förstöra världshistorien. Fast det är egentligen ingen arbetsuppgift utan något jag gör som extrajobb vid sidan av...
  • Be fransmän att skriva sina namn eftersom namnen är alldeles för svåra.
  • Diskutera autografer som skrivs på halsen.
  • Vara ute i slalombacken.
  • Engagera hela redaktionen för att få tag på en webbkamera och headset för att göra ett jobb.
  • Gå på släktkalas.
  • Diskutera tråkigheten med Serie A.
  • Få komplimanger för mina ögon. Japp, även här!
  • Få skäll av någon som tycker att jag borde ta på mig polisens jobb. Och helst leka domare och bödel också.
  • Köra hejaramsor.
  • Tacka nej till kaffe med en töntig förklaring vid x antal köksbord och undra hur länge jag kommer klara mig innan jag avslöjas som en bluff och sanningen kommer fram om att jag inte växt upp tillräckligt för att gilla kaffe.
  • Få en lektion i HD-tv och alla konstiga beteckningar.

Nu vill jag veta vad ni gör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...