Det här med julklappar är svårt

Bland mina mindra charmiga drag finns det där att jag är urtypen av en person som tycker bättre om att än att ge (förutom när det gäller stryk). När det är dags för julklappsköp gör sig denna egenskap alltid påmind. Jag hittar betydligt lättare saker jag själv vill ha än vad jag hittar vad någon annan kan tänkas vilja ha.
 
Men det här året har jag faktiskt inte varit upptagen av att hitta vad jag själv önskar mig, utan snarare att jag har haft svårt att komma på bra saker rent allmänt. Hur väl jag än känner mina julklapps-offer, känns det otroligt svårt att veta vad jag ska ge.
 
Jag har länge arbetat efter principen att julklappar man ger bort ska:
a) överlevas
b) behövas
c) uppskattas
 
Men i år har jag haft svårare än vanligt, tycker jag. Därför ber jag redan nu på förhand om ursäkt för de av er som får en julklapp där b) och c) kan ha gått förlorad. Jag hoppas dock innerligt att krav a) uppfylls i samtliga fall.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...