JVM-truppen 2012-2013

En av årets absoluta höjdpunkter närmar sig och i går presenterades den preliminära truppen till Junior-VM. De två jag direkt blev gladast av att se i truppen är förstås Arvikasonen (nu i Leksand) Jacob de la Rose samt Timrås Jeremy Boyce Rotevall
 
Timråkillen, tänker ni. En enögd MODO-galning kan väl inte glädjas åt att en Timrå-spelare tas ut? Men jo då. Ibland drar jag faktiskt av mig cyklop-glasögonen och agerar som jag bör även på fritiden. Då ger jag mig in i journalistrollen och blir så objektiv det bara går – och då får MODO-hjärtat sluta slå ett tag. Dessutom tycker jag att Boyce Rotevall är en väldigt intressant spelare med beundransvärd vilja och ödmjukhet.   
 
I övrigt är jag mest intresserad av kampen om Mika Zibanejad. Ottawa vill inte släppa i väg sin påläggskalv och det har jag all förståelse för. Klubben anser troligtvis att svensken utvecklas bäst på plats i Binghamton och spel på de mindre rinkar han är "tänkt" att spela på.
 
Men jag tänker lite patriotiskt och egoistiskt här. Jag hoppas verkligen att Svenska ishockeyförbundet ska kunna få med honom till Ryssland. Hur mycket jag än förstår att Ottawa vill ha honom kvar i farmarlaget, förstår jag Roger Rönnberg ännu mer som vill ha med guldhjälten igen. 
 
Dessutom måste det väl absolut vara ordentligt utvecklande att ta ledarrollen i ett landslag som har ett guld att försvara? Så frågan var Zibanejad bäst utvecklas går ju att diskutera. 
 
Nåja. Nu är det dags för MODO att ta sig an Växjö. Och för mig är det dags att ta mig an maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...