Grattis till guldet, Malkin!

Som väntat blev det guld till Ryssland efter finalen mellan Ryssland och Ryssland (eh jag menar Slovakien). Ska dock erkänna att jag gapade ganska länge efter att Slovakien tagit ledningen med drygt minuten spelad. Men sedan blev det som förväntat, rena barnleken för ryssarna.

Jag är inget Ryssland-fan, men måste ändå hylla deras underbara spel. Det var många stunder hockeypropaganda på hög nivå.

Sedan har turneringens stora behållning varit Evgeni Malkin, och därför var det extra kul att han också satte det sista målet som pricken över i.

---

Har Alexander Semin alltid stavats Alexander Siomin i svensk media (precis som Ovetjkin i stället för Ovechkin), eller är det först på senare tid? Nåja, jag kommer i alla fall att fortsätta skriva Semin, för annars går ju ett av århundrates roligaste skämt bort:
Alexander Semin och Henrik Sedin hade köpt varsin tröja.
Alexander: Se min!
Henrik: Ja, se din!


Hahahaha!!! Kanske ett av Herr Trötters bästa någonsin?!

---

Fin hyllning av Pavol Demitra som slovakerna genom Zdeno Chara gjorde när matchen var slut. 5 av 5 Morr på det.

--- 

Så, då ska jag fortsätta se älskade Bridget Jones. Finns inget bättre sätt att avsluta en söndag (eller vilken dag som helst, för den delen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...