Recension: Chocomania Body Scrub



                                                                  Kalorifri choklad...

Vad: The Body Shop Chocomania Body scrub, kroppsskrubb.
Om produkten: "Chokladdoftande sockerskrubb som innehåller 47% kakaosmör. Chocomania Body Scrub ger huden en sammetslen och mjuk yta. Ljuvligt doftande!"
Pris: 195 kronor/200 ml.

Effekten är bra, absolut väl godkänd, om än kanske inte i absoluta toppklass (men det förväntar jag mig inte heller till det här priset). Huden blir mjuk och len, får lite mer lyster och känns fräsch och inte på något vis torr. Jättebra! 

Och vad som är ännu bättre är att det inte bara är effekten utan också under "processen" som jag blir imponerad. För det är helt underbart att skrubba sig med den här!

Skrubben ser ut som kladdkakesmet och även om det är en framkallad doft så tycker jag faktiskt att den är supergod. Den blir inte alls för mycket för mig som är anti starka dofter. Efteråt håller den sig kvar bara tillräckligt för att kunna anas, inte så att den tar över allt. Mums!

Jag har känslig hy som absolut inte tål stora, hårda korn. Denna har många små korn och blir inte för hård och rivig utan alldeles lagom. Dessutom går den lätt att skölja av. Doften är som sagt helt underbar och det är en ren njutning att använda den här skrubben. Och ja, det är omöjligt att inte bli galet sugen på kladdkaka...

Men jag kan ändå tycka att det saknas lite för att den ska få full pott (Mrs Aldrig Helt Nöjd har talat...). Den hade kunnat vara drygare. Som det är nu känns det som att 200 ml inte räcker till många gånger. Minus också för den runda burken som blir hal och är omöjlig att öppna i duschen med blöta händer.

Betyg: 4 av 5 Morr

Kommentarer
Postat av: Em

Morr morr morr morr!

2012-05-11 @ 20:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...