November = biomånad?

Biohösten (biovintern?) inleddes med Skyfall, och nu när det är november är det flera filmer jag vill se och som känns som självklara bioval:
  • Twilight, Breaking dawn del 2 (sista filmen måste så klart ses när jag nu har sett de tidigare filmerna. En film som måste ses på bio mer av sentida tradition än något annat)
  • Blondie (svensk film = måste för mig. Dessutom tre skådisar jag verkligen tycker om samt Gynning som känns intressant. Handlingen? Ingen aning faktiskt...)
  • Call girl (svensk film även den. Intressant handling).
 Och på tal om film är det nära till hands att prata serier. Jag måste bara säga att det finns ingen serie som jag kan bli lika arg – och sedan glad, rörd och lycklig – av som Grey´s Anatomy!
 
Såg det senaste avsnittet i går och var ena stunden vansinnig, för att sedan skrika av lycka och köra upp näven i luften a´la segergest. Normalt? Nåja, bästa serien i alla fall. Ja, efter Familjen Macahan – How The West Was Won, förstås. Men de där två spelar helt klart i en egen liga.
 
Nu ska det ätas lammracks (spännande!) och potatisgratäng, och kanske sås. Om det blev någon. Den tycks ha kokat bort?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...