Vi rullar nedåt i tabellen

Upp som en sol, ner som en pannkaka. Yes, jag pratar förstås om MODO. Den här jojo-effekten är ju inget ovanligt utan tvärtom något jag tycker mig ha blivit van de senaste säsongerna.
 
Men nej, så illa som det låter tycker jag faktiskt inte att läget är. Inte på något vis. Efter tio raka matcher med poäng har trenden nu vänt, men jag är inte särskilt orolig. Hockey är hockey och att vägen mot slutspel ska kantas av bara rosor utan taggar är för naivt tänkande till och med för mig.
 
Två saker jag dock vill se en klar förbättring av är dels effektiviteten, den där lilla detaljen att faktiskt sätta chanserna, dels målvaktsspelet. Efter att Oscar Alsenfelt vinglat har nu Bernhard Starkbaum varit väl svag nu senast. Men är han snabbt tillbaka så som han ska vara ruskar jag lätt av mig all eventuell oro. 
 
Nåja, Färjestad i morgon. Hoppas på tre poäng den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...