Nya frissen och ovännen

Så här blev det, efter femton centimeters avkapning. Frågan är nu, vad var det för plattång frisören använde? Det glömde jag förstås fråga. Men plattång står högt upp på önskelistan, och allra helst denna som Linda tipsat om. Dock krävs det nog att jag sätter igång och räddar världen allra minst för att leva upp till den "vara-snäll"-kvot som lär krävas för att tomten ska fixa den åt mig. Dessutom ligger jag med största sannolikhet på minus på just den kvoten, så det känns lite svåruppnåt just nu kanske.

Men åh, jag vill ha den!

305458-198   305458-200

Till allmän beskådan kan också kvalitén på min gamla mobilkamera ses. Och då ska det ändå sägas att det är vad som fungerade bäst på den mobilen. Att jag är bitter i tid och otid, är kanske inte så svårt att förstå?

Nu har jag just investerat i en ny mobil. Igår åkte jag, Majk och Mäster till stan för att leta upp en ny kompanjon till mig. Det blev denna lilla skönheten, lite läckert MODO-röd så där. Men i övrigt lämnade den mycket att önska. Vi har inte varit annat än ovänner sen jag kom hem med honom. Min nya kompanjon blev alltså istället min ovän. Grattis, grattis. Skitmobil!

Nåja, även om jag är bitter så är jag lätt att muntra upp. Murkes "men vänta!!!! vem ska köra fruktbilen???" är allt som krävs för att jag ska nästintill explodera av gapskratt. Dessutom gjorde ett "Känner du att det rycker i tarmen, så är det bara att du kommer, vet du!" att det kändes ljusare. Men, tarmen?!

Ikväll blir det mer pluggande och ordning och reda på mina intervjuer och förhoppningsvis lite fruktbils-surrande och sedan NHL inatt. Philly tar sig an Minnesota och för Avs är det blåjackorna som står för motståndet. Därefter läggdags och min skönhetssömn. Bra plan.
.
---

Härligt med trepoängaren igår. Nu tänker vi på det positiva i vinsten, och hoppas att det blir ytterligare en seger imorgon mot Färjestad. Jag är laddad till tänderna, och Lurke sprider lite gammal nostalgi över det hela genom att just ha återuppväckt sitt hockeyintresse. Det börjar gå mot ljusare tider, verkar det som.



image136


Kommentarer
Postat av: Ida

Haha ja vi får se hur jag gör... Men om det händer en gång till då ringer jag Sverker! :P

Ja jag hade tyvärr inte möjlighet att se matchen, men kollade då och då på text-tv. Spännande!

Fin frisyr!

2007-12-06 @ 12:27:04
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Häx

Schnygging!!

2007-12-06 @ 15:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...