Ledsen? Nej. Helt totalt knäckt? Ja, minst sagt.

image160



Det känns helt tomt nu.

En tom, hemsk, galen, mörk, bedrövlig och surrealistisk känsla. Jag vill bara blunda och att allt sen ska visa sig vara ett dåligt skämt. Se Kung Forsberg stå och skratta och säga "Haha! Skojade bara. Foten känns så bra det bara går". Men hur mycket jag än blundar och sen tittar upp igen så hjälper det inte. Klumpen i magen är kvar, hjärtat är slitet i bitar och allt bara snurrar. Jag är inte bara ledsen. Jag är helt knäckt nu, och jag känner ingen glädje över någonting alls just nu.

Ni kan läsa om det hela exempelvis här eller här.

Peter Forsberg The Great spelar inte Karjala Cup. Det blir ingen comeback i Tre Kronor den här gången, och foten gör så ont att han aldrig tidigare varit så nära slutet av sin karriär. En karriär som gjort honom till Världens Bäste och inte bara en förebild utan också en Gud. Han är så mästerlig att jag ofta gråter glädjetårar över hans magnifika spel på isen.

Men nu gråter jag över att han inte ska spela istället.

Men. Som sann MODO:it så har jag lärt mig att hoppet är det sista man överger. Det finns fortfarande hopp. Kan foten bli bra nog för elithockeyspel och det blir en fortsatt karriär för den bäste av dem alla, så kommer det här snabbt glömmas bort. Då kommer jag få fullt upp med att njuta av att se honom agera Gud på isen igen, och det är värt att tro på.

---

- Jag ber om ursäkt till hela svenska folket. Jag kände nästan direkt på ispasset att det håller inte. Foten gör för ont, det är det återkommande problemet.
- Jag är väldigt ledsen, för alla som har kommit hit för min skull och alla som har köpt biljetter - men det här håller inte. Jag har skämt ut mig tillräckligt under de senaste åren.


Nej Peter. Du behöver inte be om ursäkt. Vi älskar dig som Världens Bäste ändå, och det är så du kommer att minnas som, oavsett om karriären är helt över nu eller inte.

---

I övrigt känns det lite lagom ironiskt att jag just hämtat ut biljetterna för 400 kronor, satt mig i bilen och åkt hundra meter innan jag fick beskedet att Världens Bäste Hockeyspelare och min Gud inte kommer till spel.

Hade jag fått beskedet tio minuter tidigare hade jag i alla fall sparat in 400 kronor. Då hade jag kunat ta dem och köpt fina blommor till honom istället (eller ska man skänka pengarna till fotskade-forskningen?). Är detta det totala slutet på hans karriär, så är det läge för en stor hyllningsbukett nu. Är det inte slutet så kan han i alla fall få dem som tack för det han gjort hittills. Det är han verkligen värd, och det skulle vara det minsta man kunde göra.

image136


Kommentarer
Postat av: bjarne h

såvitt jag vet kan man aldrig veta om det blir ytterligare ett comebackförsök för Forsberg. det har ju pågick ständiga "comebacks" under en längre tid, så att säga. mycket tråkigt givetvis att han är skadad igen, och ännu tråkare är det se temat skadad/frisk? vevas om o. om igen.

2007-11-05 @ 21:55:46
Postat av: Fröken Allsmäktig

Det var ju endast ett PR-trick, FATTAR DU VÄL?

2007-11-05 @ 22:01:23
Postat av: Morran

Bjarne: Jag glömde ett "nu" eller liknande men har nu fixat till det. Givetvis kan man inte veta det och jag ändrade därför texten till "Det blir ingen comeback i Tre Kronor den här gången".

2007-11-05 @ 22:09:58
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se
Postat av: Emma

Blir det Foppa-tröja i Kinnarps på torsdag ändå? För att hedra? :)

2007-11-05 @ 22:10:49
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Olcar

:'-(

2007-11-05 @ 22:50:40
Postat av: Ida

Ja visst är det irriterande! Okej, han har väl inte varit kanonbra jämt men vem är det?? Men det är bara Wernblom som får kritik och det stör mig så jävla mycket!

Så du är i sorg nu...? ;) Synd på biljetterna! Haha, fotskade-forskningen...

2007-11-05 @ 23:09:15
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Morran

Emma: Jag tror det. Som du skriver så känns det bra för att hedra honom. Men ärligt talat så är jag så uppgiven nu så jag inte ens har lust att åka ner. Kommer kosta mig cirka tusen spänn utöver biljetterna (pengar som jag egentligen inte har...), men samtidigt vill jag dit och jag ska försöka. Men just nu när besvikelsen är så stor så känns allt bara skit liksom.
Olcar: Ja precis, det är pprecis så det är nu.
Ida: Ja, det är så typiskt och man blir så himla trött på den kritiken hela tiden. Och alla som hånade honom och tyckte han var slut. Suck. Ja.. Jag är jätteledsen över det här. Men förhoppningsvis får de ordning på foten.

2007-11-05 @ 23:50:17
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...