Jag är trött på elitserie-hockey

Inte för att MODO spelar dåligt (även om jag fortfarande inte kunnat smälta att de tycks ha hällt sirap under skridskorna idag och inledde dåligt) utan för att svensk hockey uppenbarligen inte längre ska betyda ens tillstymmelse till fysiskt spel där matchen avgörs utifrån spelarna på isen. Istället verkar det vara domarna som ska avgöra matcherna genom minst sagt märkliga domslut.

Ja, jag är jäkligt bitter. Och nej, MODOs förlust hängde inte bara på Oscar Steens matchstraff utan på att MODO helt enkelt inte var med i matchen från start. Men när domaren ska kontrollera och bedöma utvisning utefter om spelaren blivit skadad eller ej, så har det gått för långt. Vilken spelare är inte skadad när domaren diskuterar saken med lagets läkare? Klart spelaren då är skadad så straffet blir större. Det säger sig själv.

En situation ska bedömas utefter vad som hände, inte utefter om spelaren skadades eller ej. Allt annat är helt befängt.


Ändra det tack, så jag slipper vara bitter. Jag har en hel rad med skoluppgifter att vara bitter över, så detta blir mer än vad jag orkar med. Skärpning nu.


image129

- Skärp er nu domare!

(Ulf Rönnmark var inte domare i matchen jag syftar på, men får vara modell i dett fall på grund av att han fastnat på en bra bild).

---

2-2 nu mellan Flyers och Carolina. Tredje perioden har just börjat och jag skulle egentligen behöva sova, men det går ju knappast nu. 

Imorgon blir det fortsatt pysslande med mitt rum och sedan lite jobb innan det vankas kladdkake-ätande och filmtittande med Murke.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag förstår dig! Men Ni borde turas om och se matcherna, som vi gör här hemma. Fungerar faktiskt rätt bra :)
Jag tycker också det är dålig stil att man kan få matchstraff för att en spelare bli skadad! Har inte sett Steens utvisning, men Skröders, han var knappt på spelaren! Dåligt Dåligt! Det måste bli ändring, det är alldeles för ofta som en domare blir inblandad och avgör matchen!

2007-10-21 @ 10:11:25
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Emma

Kul att du gillar min blogg, för jag gillar din lika mycket! :D

Kommentatorerna ja. Per-Åke, Hallberg, Krizaj, Vicklund. Listan kan bli lång. Det verkar inte som det behövs minsta lilla test eller utbildning för att få sitta där och snacka skit. Det här är ju ändå namn som nämnts hur många gånger som helst i media och inom sporten, då framstår inte kommentatorerna som vidare sportintresserade alls om de totalt missat det. Okej om det är finska namn på nya spelare, men inte en hel match igenom. Jaja.

2007-10-21 @ 10:47:30
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Linda

Haha...jag vet! Men måste göra min andra vänner glada och bjuda på andra hetingar ibland ;) De kan bli lätt less på mina snygga heta hockeygrabbar :) Jag förstår inte hur de kan bli det, men ändå :)

2007-10-21 @ 10:54:13
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Designa din blogg

Skoj med hockeytokig tjej..=)

2007-10-21 @ 11:37:16
URL: http://designadinblogg.blogg.se
Postat av: Ida

Ja klart jag hejar på dem! De ligger ju närmast hjärtat, geografiskt sett också för mig ;)
Är du här uppifrån egentligen eller..?

2007-10-21 @ 12:31:43
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Sandra

Torrschampot är verkligen kanon! Tror att det kan vara räddningen för mitt hår ;)

2007-10-21 @ 14:33:58
URL: http://sandralundin.webblogg.se
Postat av: Therese

Samma här. Du vill nog inte veta allt jag sagt om ditt kära MODO i stundens hetta, haha. Särskilt i slutspelet i våras. ;)
Tack så mycket! Haha, jag njuter också varje gång FBK åker på stryk. Finns inget härligare än att vinna mot dem. Får hoppas vi gör om det i morgon.
Och angående ditt inlägg så håller jag verkligen med. Givetvis ska en situation bedömas efter vad som hände.

2007-10-21 @ 15:53:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5326
Postat av: sassa

hörde om d där matchstraffet. töntigtå. håller me om att d ska bedömas va som händer inte om nån skadas.

2007-10-22 @ 16:47:01
Postat av: Morran

Ja, precis. Det känns så surt när det ska bedömas utifrån om skada uppstår eller inte för det kan verkligen bli fel då. Matchen ska avgöras av spelarna, inte domaren.

2007-10-22 @ 20:46:21
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...