Ronald Petrovicky klar för MODO

Ytterligare en rightare anländer tillsammans med Patrick Yetman den 24 oktober till MODO. Ronald Petrovicky har skrivit på ett artistkontrakt och jag tycker det känns riktigt bra det här.

Nu får Karol Krizan en lekkamrat och tillika landsman, och vi får en tuff spelare med härlig intensitet och lagkänsla som dessutom är högerfattad. En powerforward som jag hoppas kan tillföra lite energi i laget nu!

Att värvningen troligtvis kommer betyda mindre speltid för de yngre spelarna är visserligen synd, men å andra sidan är ju skador något man alltid får räkna med så jag tror ändå de kommer få chansen i vinter. Dessutom tycker jag Petrovicky känns riktigt bra och jag tror han kommer passa bra in i truppen. I NHL har han varit en fighter och en spelare som är tuff att möta är alltid önskvärt.

Läs mer om honom här.

---

Mats Sundin blev inatt historisk när han nätade mot Islanders. Tack vare det målet är han nu den som gjort flest må och poäng  i Toronto genom alla tider.

---

Imorgon blir det Färjestad - MODO och jag hoppas verkligen MODO reder ut sitt spel nu. En till usel match och jag tror jag måste ta ett break från elitseriehockeyn. I alla fall fram till nästa match. Mina nerver klarar inte av sånt här.

image1




Kommentarer
Postat av: Linda

Ja fy för gårdagen! Kanske är det någon som vill köpa din bror på tradera ;) Who knows?! :)
Härligt med en ny spelare till MODO!
Det blir nog inte Karlstad för min del imorgon :/

2007-10-12 @ 16:35:49
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Linda

Haha...man vet ju aldrig :)
Javisst är det bra att Karol får sig en kompis. Det kan han behöva, men igår var han bra!
Jaa...jag har ingen motivation, med tanke på det dåliga spelet. Så jag känner att jag kan spara de pengarna till ett senare tillfälle. Är mycket utgifter nu med lägenheten och allt :/

2007-10-12 @ 16:42:40
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Linda

Ja, och det kommer ju fler matcher som man kan åka på som tur är :)
Det kanske är så som du säger att de fick reda på det igår...därför han firade med att spela på topp :) Weeiii!
Jobbigt att vara förkyld! Då är det du och jag som kör på det lugna temat ikväll. Skönt!

2007-10-12 @ 16:59:19
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: sassa

tycker färjestad skulle ha vunnit. modo hade ju jättelite skott:p

2007-10-13 @ 23:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...