Kan vi inte vara överrens?

image67


Jag skulle vilja komma fram till någon slags överrenskommelser om att MODO, dem gnäller man inte på. Rätt och slätt och utan krusiduller.

Det jag syftar på är inte det spelmässiga, för det tycker jag alltid ska vara föremål för att diskuteras. Gnäll undanbedes, men konstruktiv kritik är förstås en helt annan sak. Nej, det jag menar är gnället om matchställ och då särskilt matchtröjorna.

I mina ögon har MODO Hockey förstås den finaste matchstället, precis på samma sätt som en mor tycker sitt eget barn är den finaste ungen i världen (oavsett vad andra tycker om barnets utseende). Men ska jag vara ärlig, och inte se mig som en mamma och MODO som mitt barn, så kan jag erkänna att jag en... eller kanske två, tre gånger resonerat som så att dessa motståndssupportrar som ideligen kallar MODOs klubbmärke för ohyggligt ful (och för att citera vanligaste förekommande kommentar: "Det ser ut som en uppspydd pizza!") kanske inte har helt fel, trots allt.  Klubbmärket är inget jag ser som det vackraste som finns runt estetiskt, men i övrigt gillar jag färgerna på matchställen och detta stora guldhjärtat som finns innanför varje spelares tröja gör att klubbmärkets utseende höjs massor och det tar dem alltså upp i topp ändå.

Jag ser gärna att det surras och tjafsas om vilka lag som har fina respektive fula tröjor, men låt då detta skötas av de som är intresserade av hockey. De som kan hockey och som lägger någon vikt på det som finns innanför tröjorna.

Hockey är ingen modevisning. Så snälla, varför ska diverse "modeprofiler" och liknande ges utrymme i media för att diskutera världens bästa hjältars matchtröjor?

Jag skulle vilja ha denna världen åtminstone lite mer MODO-vänlig, så då kanske vi kunde börja med att åtminstone ta bort dessa "modeprofiler" som ska tycka till. Ska matchstället till varje pris bedömas, låt det ske av de som kan hockey och som drar jämförelser till tidigare års matchställ och tidigare hockeysäsonger, "den gamla goda tiden", istället för de som tittar på färg och linjer i jämförelse med vad som syntes på catwalken i Milano ett halvår tidigare.

---

För övrigt gillar jag traditionella matchställ, gärna med mycket retrokänsla och klara, tydliga linjer. Om det sedan inte är i enhet med hur modet ser ut, det spelar ingen roll.

image1



Kommentarer
Postat av: sassa

hahahahhahahah!! ja tkr modos dräkter e skitfula. ser ut som en pizza. plus att rött ju e ute. d såg vi på catwalken i våras:p mohahha

2007-09-18 @ 19:15:35
Postat av: Therese

"För övrigt gillar jag traditionella matchställ, gärna med mycket retrokänsla och klara, tydliga linjer."
Själv känner jag precis tvärtom. Jag tycker att de traditionella matchställen är så himla tråkiga. Jag gillar de mer moderna.
Givetvis tycker man att sitt eget lag har finaste dräkterna. Konstigt vore ju annars. Det är ju den man ser oftast och den man är "van" vid. Men räknar jag bort HV:s matchställ så tycker jag faktiskt att MODO har det snyggaste, tror jag.

2007-09-18 @ 22:50:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5326
Postat av: Ingela

Har du sett Luleås ställ? Snacka om att vara stöpt i samma form! Om jag tycker de är snygga? Hmmm.... ;-)

2007-09-19 @ 19:52:17
Postat av: Morran

Sassa: Haha! ;)
Therese: Usch, haha. :) Jag tycker det finaste är de med mycket retrokänsla. Jag är tråkigt konservativ, men ju modernare, desto mer skriker mina ögon av obehag. :D Jag håller med om det där att man ju håller sitt egets lags matchställ som det finaste, det blir ju så. Som du skriver har det stor betydelse att det är det man är van vid, det man ser mest. Kul att du gillar MODO:s! HV:s är snygga tycker jag! :)
Ingela: Hahaha! Jag betvivlar att du skulle ge ett annat lag än Timrå full pott på matchstället? Har jag rätt? :) Hörru, ska du med på MODO-Timrå den 29:e? Jag kommer ju upp då!

2007-09-20 @ 19:44:48
URL: http://mrsforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...