Upp på mina höga hästar igen

Det blev ytterligare en tur ut till ridskolan, och mitt ridsug har verkligen satt igång på allvar nu. I helgen kommer Jojjo upp och då ska hon ta med mina ridkläder. Jag ska haka på Fröken Bitter och börja rida där jag också. Hästarna verkar riktigt trevliga och kunniga och detsamma med ridinstruktörerna.

Jag klarar knappt att sitta på läktaren och se andra rida. Jag måste börja igen jag också. Flera av hästarna där har redan väckt kärlekskänslorna till liv och inte blir det lättare att sitta still när än den ena och än den andra påminner om mina gamla favoriter och älsklingar...


image348
Fröken Bitter och... Fröken Skimmels namn har jag visst glömt. Zemira?
Nåja, bilden säger dock kanske mer om min hopplöst usla mobilkamera än ekipaget i sig.



...Eller var det kanske låga hästar? Jag är ju den eviga ponnyryttaren jag.

Inatt börjar det. Är jag nervös? Ja. Är jag så nervös att jag bara vill springa ut barfota i snön och kyla ner mig? Ja. Kommer jag göra det? Nej. Detta är Sundsvall, inte Värmland. Här beter man sig civiliserat.

Klockan tre drar Colorado-Minnesota igång. Det får bli radio inatt. Herregud.

Nu ska jag gå ut och sniffa lite i korridoren. Idag luktar det brända popcorn istället för pannkakor med sylt. Jag känner mig så lugn av den brända popcorns-doften. Man känner sig så hemma.

image341


Kommentarer
Postat av: HäxKäxet

"Nu ska jag gå ut och sniffa lite i korridoren. Idag luktar det brända popcorn istället för pannkakor med sylt. Jag känner mig så lugn av den brända popcorns-doften. Man känner sig så hemma."

Det här kan va mitt favoritstycke i denna blogg nånsin, förutom alla hyllningsstycken om mig såklart! Nog för att jag vet att du är lite rubbad men det där tar nog priset. Watch out Sundsvall, Den Galna Sniffande Värmlänningen har landat!

2008-04-10 @ 13:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...