Alltid denna feminismens fel

Murke, den sanna feministen, har visst vaknat på rätt sida idag och sprider lite glädje omkring sig från Tjuvlyssnat.


Sann serviceanda

Statoil, Arvikafestivalen

Det är lördagsnatt och festivalfolk trängs i den något urplockade Statoilbutiken. Längst fram i kön står en kille ~25 som till slut får hjälp av ett butiksbiträde, en pigg och glad kille ~20.

Killen: Har ni några kondomer eller?

Statoilkillen (glatt): Nej, de är helt slut.

Killen (försök till lite skämtsam ton): Jaha, då får man väl ta och hålla sig då.

Statoilkillen (lika glatt, serviceinriktat och skämtsamt): Ja, eller så får du väl ta och spruta utanför!

Killen tittar förvånat på butiksbiträdet och lämnar butiken utan att säga något.


Dubbelmoral är bättre än ingen moral alls

Utestället Sigges, Gislaved

Tjej 1 ~20 (ledsen): Alltså jag fattar inte! Jag gjorde allt som jag brukar; tog honom mellan benen och allting! Och ändå ville han inte...

Tjej 2 ~20: Strunt i det nu, de jävlarna är ändå bara ute efter sex!


Fi vad äckligt!
Buss 702, Falun
Tjej ~18 och kille ~20 sitter bredvid varandra på bussen och killen läser en tidning.

Killen: Haha, det finns ett handbollslag som heter Flensburg.

Tjejen: Jaha?

Killen: Men... flens

Tjejen: Vad är det?

Killen: Det är sånt där äckligt killar får på snoppen när de inte tvättar sig...

Tjejen: Men usch.

Killen: Vad kallas det när tjejer inte tvättar sig ordentligt där nere?

Tjejen: Vet inte... feminism kanske.


Och här har vi en fin förhandstitt på hur jag kommer bli när jag är gammal:


Första gången Pressbyrån bjöd på 17 paket halstabletter
Pressbyrå vid Centralen, Stockholm

En kvinna ~65 ska handla av killen ~20 som står i kassan.
Tanten: Ursäkta att jag är lite hes...
Killen: Nej men det gör ingenting!
Tanten (surt): NÄ! Men det är ju jobbigt för mig, FATTAR DU VÄL?!

Sådär, nu ska jag packa det sista och sedan skynda till tåget. Adjö.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hahahahahaha, så typiskt Sigges. Haha, roligt.

2008-07-18 @ 23:39:00
URL: http://annalindback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...