Tre zätor är fler än en

Tänka sig! Jag och Murke hittade just något som vi båda tyckte var snyggt. Det har inte hänt sedan vi båda tyckte Henrik Zetterberg var både det ena och det andra när det gäller positiva ord. Jag växte dock snabbt ifrån den fjortisförälskelsen medan Murke blev ohjälpligt fast och ägnade skoltimmarna åt att komponera små dikter och rim om Timråtattaren (och diverse annat). En annan rolig sak är det faktum att Fröken Bitter som minderårig ivrigt drömde och innerligt hoppades på att just denne nämnde Dead Wings-spelare skulle bli den lyckligt lottade som hon först hoppade i säng med. Ja, gud vilka små hockeygroupies jag har i min omgivning. Vilken fantasi de hade! Mycket Zäta-surrande nu men jag blev så uppe i varv efter Idrottsgalan.



Jag ville visa med en bild hur starkt vi alla tre kände (och de övriga två fortfarande känner) för honom. Härliga paint!


Som en liten beskrivning av Murkes starka känslor för Timråtattaren samt ett smakprov på hennes kreativa ådra kommer här ett axplock av de dikter hon flitigt plitade ihop under högstadieåren. Man kan kalla det för en liten hyllning till min favoritguldfisk, för mycket bättre än så här blir det inte.

Jag sitter här i min ensamhet
och tänker på en man så het
promenera längs stranden
pussas och hålla handen
för himlen har så vacker färg
för mig och Henrik Zetterberg

Erika är ssåå bra
hon skulle kunna dra
men nej! hon kämpar på
lyssnar på irene och så
tänk att vara så stark
åka hemåt på en spark


Även Kung Forsberg var förstås ett populärt diktämne.

Det var en gång en foppa
som var omöjlig att stoppa
tills han kom till gbg
där fick han en jättesorg
för frölunda var för bra
å foppa fick ta å dra

Jag står vid en å
doppar min tå
känner vinden genom mitt hår
där jag ensam står
genom skogen kommer foppa
gör mig redo att hoppa
jag hoppar ner i plurret
hör inget för all surret
foppa, se så blöt han blev
när han så nära klev
då blev han arg som ett bi
han liknar visst min vän marie

Ja, jo peter
de är så han heter
men inte vidare het
som ni kanske vet
han kallades för foppa
sas var omöjlig att stoppa
inget kan vara mera fel
han är ju alldeles för stel
frölunda honom kommer krossa
hela modo kommer att få frossa
sm-guld frölunda vinner
modo från serien försvinner
detta var allt från lilla mig
ett litet rim jag gett till dig


---

28 januari blir det Oasis med min älskade lilla häxa. Stor längtan! Nu har jag dessutom beställt tågbiljetter och lyckades ännu en gång att få åka billigt. Tack vare SJs kampanjerbjudande blev det totalt 50 spänn fram och tillbaka mellan Sundsvall och Stockholm. Högst överkomligt tycker jag och min plånbok. Det roligaste med detta är att jag alltid lyckas knipa de här billiga biljetterna medan Murke aldrig får slippa billigt undan. Jag tackar SJ för deras smarthet att lägga kampanjen just när jag reser som mest, samt mig själv för min begåvning att att alltid ha tur och framförallt för att alltid kunna bräcka Murke.

Nu då, sova eller inte sova? Svårt det där  Är inte ett dugg trött men funderar över att bädda ner mig och drömma om lite SM-guld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...