Även den mest bittra föredrar Göteborg framför Thailand

Fröken Bitter har länge tjatat om att jag ska följa med till Thailand. Varför hon försöker få med just mig, som är livrädd för just det landet, förstår jag inte. Men antagligen är det för att hon vet att jag är dum nog att lägga pengar på allt annat än det jag egentligen ska.

Men nu slipper jag Thailand. Jag har hoppats och hoppats på att det skulle bli klart att U2 skulle komma till Sverige, och på vinst eller förlust förberedde jag mig för att locka den bittra damen till att skippa Thailand, Gran Canaria, Turkiet och hela faderullan och istället satsa på världens bästa band. Nog för att jag vet att hon länge velat se dem spela live, men av någon anledning trodde jag hon hellre skulle ta Thailand framför U2 på Ullevi. Till min stora glädje verkar jag dock ha underskattat henne. Även den mest bittra föredrar Göteborg framför Thailand! Nu håller vi bara tummar och tår för att vi lyckas få tag på biljetter.

Idag har jag, med stort missnöje, insett en hel del. Bland annat så spelar det ingen roll hur dryg en hårinpackning än är, en vacker dag tar den slut. Det hände idag och nu är det alltså panik i stor bemärkelse. Övriga insikter är att bussarna i Sundsvall går på de mest usla tiderna så jag inte kunde få en myskväll, att det inte spelar någon roll att man är liten, man är inte osynlig i alla fall samt slutligen att det kommer bli dyrt om jag ska köpa allt jag vill ha.

Sedan en fundering. Jag råkade spilla makrill mitt i skrevet och givetvis på mina favoritjeans alla kategprier. Går lukten bort i tvätten eller kommer jag få lukta fisk varenda gång jeansen används? Nu inser ju min positiva ådra att det är tusen gånger bättre med makrilldoft från området kring Lill-Morran än att det skulle lukta torsk... Men ändå, går det bort? Jag är orolig.

Nu ska jag se fortsätta se Den rätte för Rosing (humor!) innan det är bänkning framför Desperate Housewives. Inatt blir det hockey och pluggande. Philadelphia möter Buffalo och dessutom är det ett måste att hålla ett öga på hur det går för Martin Brodeur och Devils mot Calgary Flames.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...