Någon som Bobcat hittar jag aldrig igen

Jag har aldrig jobbat i en butik som säljer mobiltelefoner. Men jag gissar att det finns två kategorier av kunder som är lite jobbigare än andra att hantera: gamla människor och sådana som jag.

I dag ska jag och Mäster in och se efter en ny mobil till mig. Bobcat har levt på konstgjord andning men nu går det inte längre, hur mycket jag än vill. Även Mäster hade nog gärna sett att Bobcat fick leva ett tag till så han slapp tvingas med och uppleva mina beslutsamhetsproblem.

Men givetvis har jag planerat detta på ett bra sätt. Jag ska hinna med ett tåg till Stockholm så det finns inte så mycket tid att leka med när jag går runt där och frågar ut den stackars expediten om nya mobilerna ens kan jämföras med min Bobcat. Jag har ungefär sjutusen krav och till dem hör att den ska vara så omodern det bara går.

Pekskärm och nymodigheter går bort. Gränssnittet är stötestenen. Jag är hysteriskt hatisk till allt som inte är och beter sig som... ja just det: Bobcat. I övrigt vill jag att den (som Bobcat) kan spela in ljud under långa stunder, har bra alarmfunktion och gärna helt okej kamera.

Det närmaste jag kan komma verkar på förhand vara den här Samsung E2550:



                                       
                                                                                                             Bilder: Onoff

En annan sak som kommer att bespara mycket beslutsångest är att den bara finns i svart. Tyvärr är jag lite sugen på den rosa, men jag behöver mobilen nu, inte efter att de får hem den i blekful rosa.

Frågan är bara vad man döper en svart förmåga till? Raven? Tyvärr heter ju min kära dator det trots att han olyckligt nog är grå. Men Crow kanske? Ja, vi får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...