Ren yta – ett jäkla djup men mest glänsande yta

Jag är en riktg nörd när det gäller skönhet. Egentligen inom allt, men nu syftar jag inte på det där med Kung Forsbergs magi på isen. Nu pratar jag om hudvård, smink, hår, doft och på senare år även naglar. Hudvård är det som ligger mig varmast om hjärtat inom det här ämnet..
 
Jag är den sista som hittas med en spektakulär sminkning, och är på det viset mil från min älskade David Bowie. Men så länge det är stilrent, klassiskt och gärna naturligt, ja då är det min hemmaplan.
 
Jag har tidigare recenserat/skrivit om en del skönhetsprodukter och kommer också att fortsätta med det. Tanken är att det också ska bli lite mer frekvent. Därför vill jag nämna några saker som jag tycker är viktiga när det gäller mina recensioner och övriga beautybloggande. Så här ser min policy ut:
  • Alla produkter är antingen köpta av mig själv eller som jag har fått i present av en vän eller liknande. I övriga fall (till exempel om jag skulle ha fått den av ett företag) skriver jag det.
  • Jag skriver bara recensioner om jag vill det. Och jag skriver så klart det jag själv tycker, inte vad företaget vill att jag ska tycka. Ett företag kan alltså inte skicka mig en produkt och räkna med att jag skriver gott om produkten – eller ens alls.
  • Produkterna jag testar är i många fall sådana jag redan på förhand tror kan passa mig. Jag testar bara produkter för min hudtyp/hårtyp och så vidare, vilket jag också ser som det enda rättvisa sättet att testa.
Har jag någon utbildning inom detta område då? Nej, ingen alls. Jag är vare sig hudterapeut, frisör, makeup-artist, nagelteknolog eller har en näsa med kompetens nog att lyckas inom parfymbranschen.
 
Men jag är ordentligt påläst, envis nog att testa till dess att jag hittat rätt och som journalist och dessutom cyniker är jag en hejare på det där med källkritik och att ta till mig kunskap och att använda mig av den där berömda nypan av salt.
 
Så nu vet ni vad ni har att vänta er framöver här i röran av hockeyinlägg, vardagstjat och hyllningar till mig själv och Kung Forsberg.

Kommentarer
Postat av: kleanoccab

Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

2020-05-02 @ 22:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...