Födelsedagslista

Min födelsedag närmar sig med stormsteg, och nu är det bara ynka 29 dagar kvar till lilla Morr fyller 20 år. Jag blir alltså 20 år samma år som MODO Hockey tar sitt andra SM-guld genom tiderna. Det är alltså värt att fira ytterligare lite extra.

När jag var yngre skrev jag önskelistor för min födelsedag redan i juni, och direkt efter att jag fyllt år den 30:e september satte jag mig och författade ner en önskelista för julen. Jag älskar att fylla år, och jag älskar att få presenter och i kombination med min oerhörda förkärlek för att göra diverse listor så har alltså önskelistor blivit ett stort nöje för mig. 

Men ju äldre jag blivit, desto svårare har det också varit att komma på saker jag velat ha. Pengar har fått regera högst upp i flera år nu, och oftast har jag haft svårt att kunna önska mig något mer specifikt. Det har varit på en mer abstrakt nivå såsom "Något jag pratat om" eller liknande. Har jag varit riktigt konkret har jag på sin höjd skrivit "Kläder", "Hockeybiljetter" eller "Väska" och liknande. Med andra ord saker där alla fått svårt att veta vad det egentligen är jag vill ha, och med tanke på att jag själv inte vetat har det varit svårt.

Men i år vet jag massor. Jag har mängder av riktigt konkreta exempel på vad jag faktiskt önskar mig, och jag hoppas ni som tänker visa er uppskattning genom att fira mig med present och tårta och ert umgänge (nåja... Det där med ert umgänget är det förstås inte så noga med. Det är ju trots allt presenter och tårta som är det viktiga, och så jag då förstås. Inte ni!) kommer ge mig åtminstone allt detta. Helst lite till också.* 

Här är den, födelsedagslistan!

Ingen specifik rangordning på något vis. 

- Armband från KyssJohanna, 245 kronor styck. Jag älskar alla fyra, och skulle bli lika glad för vilket som av dem.


image26 image27 image28 image29

- Pengar. Jag är ju trots allt dyr i drift jag.

- Expedit bokhylla från IKEA, 1395 kronor. Svartbrun. Se bild.

- Förvaringslådor från IKEA, 19 kronor respektive 29 kronor styck. Se bild.

- Speglar från IKEA, 99 kronor styck. Se bild.

- Smyckesträd från Åhléns, 125 kronor. Helst svart, gärna både svart och vitt. Se bild. Andra typer av smyckesträd/smyckeshänder är också önskvärt.

                                 


- Prenumeration på SOLO 229 kronor för 6 nummer. Se bild.

- Top från Gina Tricot, 199 kr. Se bild.

- Tröja från Gina Tricot, 299 kr. Se bild.

- Träningskalender från ICA, 99 kronor.

- Reflexridtäcke/ländtäcke

- Hockeybiljetter Färjestad - MODO
ståplats, 100 kronor.

- Lack TV-bänk från IKEA, 499 kronor. Svartbrun. Se bild.

- TIGI Bed Head Superstar från exempelvis Bellbox, cirka 189 kronor. Se bild.

- TIGI Bed Head Girl Toys från exempelvis Bellbox, cirka 179 kronor. Se bild.

- Hanky Panky Low Rise Thong från exempelvis Blush, cirka 199 kronor. Se bild och färg. 

- CLEAN Hairfragrance Scahmpoo från exempelvis Eleven, cirka 398 kronor. Se bild.

- Ole Henriksen Invigorating Night Gel från exempelvis Eleven, cirka 725 kronor. Se bild.

            


- Böcker, böcker, böcker speciellt chicklitt (tänk Denise Rudberg, Emma Hamberg, Marian Keys) och annan humoristisk lektyr.

- Souvenirer MODO Hockey (det vill säga; pengar till det)

- Småsaker från Lagerhaus. Se bild.

- Pjätteryd tavla från IKEA, 699 kronor. Se bild.

- Marilyn Monroe tavla från Gallerix, 399 kronor. Se bild.

- Vargen poster från Gallerix, 39 kronor. Se bild.

            


Så där ja. Där har ni lite inspiration när ni ska ut och shoppa åt mig.

---

Nu ska jag försöka sova. Uppstigning för ett nytt pass i gymet..., jag menar hökörning. Yes, yes.

Gonatt!



*Ni känner mig. Jag älskar att fylla år. Jag älskar det så mycket att till och med ett kort där det står "Peter Forsberg är en föredetting" skulle få mig att studsa av födelsedagsglädje. Med andra ord kan ni om ni vill också använda er fantasi och ge mig vad ni känner för. Det är alltså efter behag, så att säga. Eller framtidstänkande, kanske man borde säga. Jag menar förstås att jag just den 30:e september blir glad för vad som helst, men vad som händer efter att födelsedagen är slut är en annan femma. Och glöm inte att du själv trots allt fyller år någon gång. Var smart och ta det säkra före det osäkra.

Over and out.

image1



Kommentarer
Postat av: Emma

oj jäklar vilken lång lista!!! jag brukar typ bara kunna komma på fem saker!

2007-09-01 @ 10:34:03
URL: http://emsan.se
Postat av: sassa

hihi va grejor!!:O kyssjohanna har typ blivit in favorit nät butik nu:) finns sjukt mkt fint där.

2007-09-01 @ 15:48:14
Postat av: Morran

Emma: Haha, ja nu jävlar! men jag har också varit så förut, bara kommit på ett fåtal saker. men i år hittar jag saker hela tiden.
Sassa: Kyssjohannas armband är att dö för. :)

2007-09-01 @ 16:57:00
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...