Men glöm inte vår Enström!

Nicklas Bäckström har inlett bra och media är förstås inte sena att rapportera om hans succé. Jag tycker det är jättekul att det går bra för honom och är den förste som hoppas att han blir en storstjärna i NHL.

Men glöm inte Enström!

För  Tobias Enström har även han börjat bra, och gör verkligen skäl för att få succé-rubriker om sig. Atlanta förlorade visserligen premiärmatchen mot Bäckström och Washington, men det var Enström som fick massor av istid (även i powerplay) och blev vald till tredjestjärna i matchen.

---

Det blev en 5-3 förlust mot Oilers inatt för Philadelphia Flyers, och ett av målen gjordes av förre Flyers-backen Joni Pitkänen. Det var därmed hans första mål i Edmonton-tröjan och det var ju typiskt att han skulle göra det på Flyers. 

Flyers har ju värvat bra i bland annat  Daniel Briere, Kimmo Timonen, Scott Hartnell och Jason Smith och nyförvärven har också inlett bra. Jag tror Flyers kommer få en betydligt mer lyckad säsong än den förra. Allt annat vore en skandal.

Om Peter Forsbergs högerfot fungerar som den ska i skridskon, och The God väljer NHL så ser jag inte alls Flyers som ett otänkbart alternativ. Tvärtom. Och skulle han komma som en förstärkning i slutet av februari, ja då stiger ju givetvis förväntningarna på Flyers ännu högre.

---

Colorado Avalanche spelar inatt mot San Jose Sharks, men jag ska upp tidigt imorgon för att åka till Ikea så jag kommer inte följa matchen.

Precis som med Flyers tror jag på en betydligt bättre säsong för Avs. Slutspel är ett måste och nyförvärven Ryan Smyth och Scott Hannan kommer bli två viktiga ingredienser på vägen dit. Sedan Adam Foote försvann till blåjackorna har jag saknat en tuff back, men i Hannan får Avs äntligen en riktig backklippa.

Hur Paul Statsny fortsätter utvecklas ska bli underbart roligt att se. I säsongspremiären mot Dallas blev det ett hattrick för honom (det första!), och förhoppningsvis fortsätter han även denna säsong att glänsa.

Inte heller Colorado känns som ett otänkbart val för Kung Forsberg. Det skulle vara så underbart att se honom i Avs igen, och jag tror det skulle fungera som en så bra tändvätska att det skulle kunna räcka riktigt, riktigt långt. Visst, en Stanley Cup-seger känns lite väl att ta i. Men, det är The God vi pratar om. Han skulle kunna få till och med ett lag som exempelvis Blues, Blackhawks, Coyotes eller Bruins att segla upp som favoriter till segern.

---

Förre MODO- och Avs-backen Bryan Muir har blivit tradad från Capitals till Torontos farmarlag och blir därmed alltså lagkompis med Anton Strålman (som jag dock tror snart kommer tas upp i Toronto) och Staffan Kronwall. Jag hoppas Muir får vara skadefri och fortsätta vara en god puckförare som han tidigare visat prov på, och därmed kunna ta sig in i ett NHL-lag igen.


---

Imorgon blir det Södertälje som ska få sota för lördagens misär. Jga hoppas på bättre spel från MODOs sida och framförallt inga sådana domartabbar och otur som i lördags. Heja MODO!

---

Dagens ros till Magnus Nyström som i flertalet krönikor nu använt sig av ordet loser. Är det äntligen någon som dragit igång en kampanj för att försöka få folk att lära sig att förlorare heter loser, och inte looser? Det var i så fall på tiden.

image1



Kommentarer
Postat av: Emma

Snygg bakgrund måste jag säga! :D:D Visst är det kul att piffa till, det blir så mycket roligare att skriva då. :D

2007-10-08 @ 06:20:17
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Emma

Självklart, det är skickat nu! :D

2007-10-08 @ 06:22:10
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Therese

Skitkul att det går bra för Enström. Han är en personlig favorit.

2007-10-08 @ 15:27:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5326
Postat av: Therese

Verkligen. Enström hade man gärna sett i Elitserien ett år till, även om han självklart gjorde helt rätt som åkte över. Man måste ju få tänka på sin egen njutning ibland också. ;)
***
Kul att du trodde på HV. Tipset var väl si så där, men jag föredrar absolut det resultatet som blev i stället. :)

2007-10-09 @ 23:56:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5326

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...