Sakta och osäkert går det framåt

I söndags skrev jag en lista på allt jag skulle göra den dagen. Nu är det torsdag eftermiddag och jag har ännu inte hunnit med allt.

*Sörja gårdagens hemska förlust, gnälla över domarbeslutet om Skröders inte alls så fula tackling, tycka synd om mig själv
*Rida och duscha hästarna
*Städa mitt rum och fixa iordning allt
*Sortera tidningar, böcker och liknande
*Sortera kläder (botanisera om lite i garderoben)
*Plugga (ny kurs som började i veckan som var. Gäller att läsa in allt jag missat)
*Maila studievägledare och försöka få tid för möte
*Maila om studentbostad i Sundsvall
Dock ej fått besked
*Titta på kurser till våren (måste försöka bestämma mig nu) Ej bestämt mig helt ännu
*Fixa lite med bloggen. Lite ny design är prioritet ett.

Som ni ser är inte städning och pluggande riktigt min grej.

Jag har i alla fall bestämt möte med studievägledaren imorgon klockan 11, direkt efter föreläsningen. Då ska vi diskutera vårens studier och hur jag bör planera för att få ihop en examen.

Dessutom har schemat för Journalistik A kommit upp nu, och det ser alldeles för tufft ut för att den ska kunna gå att läsa prallellt med att jag skriver C-uppsats. Eftersom jag verkligen vill läsa just den kursen får jag försöka läsa den till våren istället, då den går på distans och på halvfart.

Just nu har jag planerat att läsa följande i vår:
Journalistik A, 15 hp. Vecka 4-23, 50 procent. Karlstad, distans.
Journalistik A,  Presentationsteknik, 7,5 hp. Vecka 14-18, 100 procent. Sundsvall
Grafisk Design A, Dagspressredigering I, 7,5 hp. Vecka 19-23, 100 procent. Sundsvall.

Sedan måste jag bestämma vad för kurs/kurser jag ska läsa under vecka 4-13, det vill säga under första halvan av terminen. Läser jag ovanstående kurser har jag tillräckligt med poäng, men måste ändå läsa hundra procent även under vecka 4-13 för att få CSN-pengarna.

Alternativen är förljande:
Webredaktörens arbete, 15 hp. Vecka 4-13, 100 procent. Karlstad.
Mediepraktik I+II, 15 hp. Vecka 4-13, 100 procent. Karlstad, distans.
Litteraturvetenskap, 15 hp. Vecka 4-13. 100 procent. Härnösand, distans.

Senaste ansökningsdag är måndag den 15:e oktober, så jag måste alltså bestämma mig nu. Jag vet inte hur det blir, men litteraturvetenskapen känns som det sista alternativet åtminstone. Både webredaktörens arbete och mediepraktik skulle vara bra kurser att välja, och mediepraktik känns verkligen bra eftersom det innebär praktik och dessutom är på distans. Men tyvärr är ju jag seg och har inte sett mig om efter en praktikplats = jag kanske inte får någon. Har man ingen praktikplats kan man heller inte följa kursen, vilket skulle ställa till med problem. Jag bör därför inte söka den utan att säkert veta att jag har en praktikplats. Webredaktörens arbete kräver att jag stannar kvar här, vilket eventuellt kan ställa till problem med lägenhet i Sundsvall.

Det är alltså en hel del att fundera på.

---

Hockey ikväll, Frölunda - MODO. Micke har ockuperat TV:n, så jag får antagligen nöja mig med webradion. Suck. Nu vill jag se MODO inleda sin roadtrip (Färjestad på lördag!) med att få ordning på spelet. Inga ivägkastade puckar, inga problem med att hålla ordning och reda i formationerna. Kom igen nu!

image1



Kommentarer
Postat av: sassa

kan du inte va på an??
fbk vann, gött!=)

2007-10-11 @ 21:48:52
Postat av: Anonym

kom på en sak till va ska du skriva uppsatsen om då?

2007-10-11 @ 21:52:35
Postat av: Den Snällaste Häxan

VART är mitt hyllningstal?! Hemska människa!

2007-10-11 @ 23:31:34
Postat av: Morran

Sassa: Jo, kanske. Jag vet inte riktigt. Vet inte vad jag ska skriva om heller, men funderar på något inom sportjournalistiken.
Häx: Håhåjajaja.

2007-10-12 @ 16:29:48
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...