Sommarens stora synd

  


Gosip Big Bag, från Chique


Min drömväska i en prisklass som inte landar på flertalet tusenlappar. Nu är den inhandlad och får räknas som största synden i sommar.

Blir det någon mer säsong av Lyxfällan så får jag väl söka helt enkelt, för så här får man inte göra när man är fattig student. Men... Nej, jag påpekar ju alltid det. Att jag suktat efter den och den och den sååå länge och så vidare för att förminska min köpsynd. Nu är det ingen idé att påtala det, utan bara att acceptera att jag är dum.

Men ändå. Jag vill verkligen ha den och jag behöver en ny väska. Och någon present ska man väl ha när man fixat ett snyggt betyg och fått lite rätsida på det ena och det andra. Jag borde känns lite ångest, men den typen av känslor har inte så lätt att blossa upp inom mig. Jag kanske är känslolös ändå.

Nåja, detta löser jag på bästa vis. Morötter är mina nya bästisar och det är billigt. Det får bli en billig mat-månad i september så ska detta pengabekymmer snart vara i hamn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...