Ägglossning

Äntligen!

Jag har väntat länge på det här, och nu äntligen lossnar det. Äggkokning har, precis som allt annat, varit en riktig akilleshäl för mig inom matlagning. Hur jag än försökt så har äggen blivit antingen äckligt rinniga eller oätligt gröna. Men, nu lossnade det verkligen och äggen blev perfekta.

Jag är säker på att ingen lyckats göra lika goda och perfekta ägg som jag. Möjligen Kung Forsberg då. Om han ens kokar ägg, vilket jag inte skulle satsa alltför många kronor på. Nåja, detta skulle inte handla om hans eventuella äggkokning utan snarare om att det känns som det flyter på nu. Kung Forsberg, hela den baletten liksom, äggen som blev så bra och jag har fått ordning på studierna.

Efter lite strul så blir det nu även en kurs i Grafisk Design för mig och totalt blir det tio veckor i Sundsvall nu. Lägenhet är bokad och förhoppningsvis får jag den också. 22 kvadrat är den på, och det får väl faktiskt ses som överlevnadsbart i tio veckor. Dessutom är det fem minuters promenad till universitetet och sedan tio in till centrum (om det sedan är en elididrottare eller en snigel de uppmätt tiden för framkommer tyvärr inte) och det känns bra. Just det området känns som gjort för mig, då de inleder beskrivningen med "Tycker du om att sova länge på morgonen? Då är det här rätt för dig".

Våren är alltså tänkt så här:
Nu och fortstsatt hela våren: Journalistik A
Vecka 14-18 i Sundsvall: Journalistik A, Presentationsteknik
Vecka 19-23 i Sundsvall: Grafisk Desig A, Dagspressredigering I

Jag fick schemat för Presentationsteknikkursen, och det såg riktigt bra ut. Inte en enda dag börjar jag innan klockan 13, och dessutom är det inte föreläsningar mer än cirka tre dagar i veckan. Det borde jag kunna överleva.

Nu är det bara att hålla tummarna för att jag får lägenheten!

3-1 till MODO nu, snart dags för tredje perioden. Nej, vad fan hände? 3-3 nu. Helvete! Sånt ska inte få hända. Kom igen nu MODO!

image238



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...