Jag har kommit ner från mitt rosa drömmoln

Jag brukar få höra ibland, ganska ofta (kanske lite skrämmande ofta), att jag befinner mig på ett rosa drömmoln/sjävförtroende moln. Jag vill bara informera om att jag idag kommit ner därifrån.

Jag studsade glatt in på en frisörsalong för att köpa den rosa serien från Kérastase som jag skrev om här. Det var för slingat hår, och det tyckte jag verkade passa mitt hår. Jag sa till frisören att jag funderade på just den serien eftersom jag gått från mörkbrun till blond genom otaliga antal slingomgångar. Mina fingrar var nära mina fina rosa och efterlängtade hårvårdsflaskor och jag kunde knappt bärga mig.

Det var då molnet helt gick itu.
- Nja. Nej, det där är för slingat och färgat hår. Ditt hår skulle nog må bra av att återuppbyggas, sa frisören.

Poff, liksom.

Istället för de fina rosa flaskorna tog hon fram en grön serie schampo och balsam istället. Eftersom jag sedan barnsben haft en enorm respekt och böjelse för alla typer av auktoriteter (oavsett om det sedan gäller frisörer, ridlärare, poliser eller Calle Johansson som expertkommentator) så hände ju inget annat än att jag sken upp som en sol och bedyrade vad bra det skulle bli och sedan betalade de gröna flaskorna.

Så nu blev det så. Dels sprack min tankebubbla om att mitt hår är fint (det är visst slitet och behöver återuppbyggas...) och dels sprack min tanke om hur fina de rosa flaskorna skulle bli i mitt badrum. Men tja, grönt är ju skönt, så det blir nog bra ändå detta.

          

Bild: Bellbox


För övrigt kom min beställning från Nelly idag. Läppglanset var en riktig universalprodukt. Kanon både på läpparna och som något att sniffa på. Riktigt bra.

Nu, pluggdags. Igen. Ingen idé att smita undan mer nu. Jag har ju helt tappat stinget och kan inte ens skjuta det år sidan längre. I alla fall inte utan att få dåligt samvete och tänka på det hela tiden.



Kommentarer
Postat av: Linda

Då är det du och jag med en varsin snygg rosa personlig almanacka :)

2008-06-04 @ 11:36:17
URL: http://persson86.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha gör så :D Nu är det bara att börja fundera på hur man ska göra inatt. Riktigt sugen på att tassa upp inatt igen, vill ju se när bucklan lyfts och allt. Men då får de hålla sig till ordinarie tid, om det blir en sexperioderare till missar jag bussen till skolan. Haha! :D

2008-06-04 @ 15:33:43
URL: http://courageo.blogg.se/
Postat av: Tania

Funkar det bra på ditt hår? märker du någon skillnad? Jag blev också tipsad om detta schompot så jag vill gärna veta.

2009-05-17 @ 15:59:38
URL: http://tania.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...