Tomten är lösningen på problemet

Det är kusligt hur mycket det gör att ta av sig solglasögonen. Man ser så förbannat ljust på världen. Förra blogginlägget, skärpning. Ger man upp bara för att det är uppförsbacke? Nä, det gör man inte.

MODO kan vända detta.

Skrock hit och skrock dit. Mina ritualer har inte fungerat hittills, men nu har jag hittat felet. En liten ful juldekoration. En tomte i papper som jag gjorde när jag gick på dagis. Han är den som ska föra tur med sig nu, precis som ifjol. Jag skäms, men jag hade glömt bort honom i år. Jag har inte gjort som förra året då jag flitigt såg till att han satt på rätt plats och inte hade trillat ner. Nu när jag sprang för att se så han sätt där i trappan ner till källaren som ifjol, så såg jag att han gjorde det. Dock saknar han huvud. Inte konstigt att det gått som det gått.

Men, nu ska jag jobba och sedan ska jag sätta mig och fixa ett nytt huvud till papptomten. Sedan ska jag sätta upp honom där i trappan igen, och så är vi fit for fight inför morgondagen. Emma har dessutom hittat rätt ställe att sitta på, och jag tror att en viss benställning kan agera turgivande medel. En straffjoggingrunda på det här och vi är definitivt med i matchserien igen.

HEJA MODO!

image238

Kommentarer
Postat av: Linda

Man måste försöka tänka positivt nu! Jag hoppas att juldekorationen hjälper MODO till en seger ikväll. Här har jag bytt mycket för att försöka bryta denna negativa trend, skrockfull som man är! Vi får se om det hjälper eller ej, men då vet vi att vi har gjort allt vad vi kunnat iaf, sen är resten upp till grabbarna.

HEJA MODO!

2008-03-17 @ 09:59:29
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Emma

idag ska jag sitta på stolen från nedsläpp.

heja tomten !

2008-03-17 @ 13:49:12
URL: http://emmaeliz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...