Den blonda jakten fortsätter

Ja, då var vi där igen.

Ni vet anorektiker som ser sig själv som tjocka? Vad kallas det när man står framför spegeln och ser sitt hår se ut som pissgult halm, men att det enligt andra snarare är nästintill silvergrått? Bara ren och skär blindhet? Dumhet? Noll självinsikt? Nej, finns det ingen seriös beteckning för detta?

Jag har fortfarande inte fått till den perfekta blonda nyansen som jag suktar efter. Enligt mig är det gult på sina ställen, orange och brunt på andra och sedan den typiskt fula vita/platinablonda "färghjälmsfärgen" som jag absolut inte vill ha på de andra ställena. Naturligt och fräscht? Nej verkligen inte.

Murke, min vapendragare i mitt bittra hårhumör, finns ju inte att tillgå eftersom landsförrädaren numera hemmahör i Norge. Men istället har jag bokat frisörtid för att försöka få bukt med mitt håribla (höhö) problem. Salong Jess i gallerian blir det som ska få äran att försöka få ordning på rufset om två timmar. Min favoritfrisör Jennie får slippa mitt självupptagna surrande i frisörstolen den här gången. Jag testar Jess eftersom jag fick en så snabb tid där.




Bild: Jetstreaker

Så här vill jag ha det!


Efter klippningen och färgningen ska jag och Fröken Bitter iväg och träna är det tänkt. Vad det blir är ännu inte bestämt. Jag vill träna Box combat och den bittra fröken är inriktad på att dansa salsa. Jag vet inte riktigt, men det känns inte riktigt som min grej. Boxning däremot, efter en hård morgon med migrän, det känns som min grej idag, igår, imorgon och alla dagar i veckan.


Kommentarer
Postat av: Häx

Du milde :D Välj salsan coh be nån filma dig och skicka sedan till mig så jag får nåt roligt att se fram mot i mitt meningslösa liv!

2008-09-04 @ 14:30:44
Postat av: Anonym

Blondorexi!



Been there done that..eller snarare, är där hela tiden.=P

2008-09-04 @ 16:05:49
Postat av: Linda

Det var riktigt kul måste jag säga :)



Jag har inte planerat in någon speciell match sådär, men någon tur upp till Swedbank lär det allt bli :) Det är ett måste! Har du något speciell match inplanerad? Hur har du det annars?

2008-09-04 @ 20:15:37
URL: http://persson86.blogg.se/
Postat av: Emma

ledsen att jag är trög på att svara :/ men självklart var det ju glidmedlet jag menade ! ; )



skinnjackan är great kan jag meddela. jag har en svart : ) den fick jag oxå för halva priset. perfa !

2008-09-04 @ 22:27:21
URL: http://emmaeliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...